Czech Live For Speed Zone  

Go Back   Czech Live For Speed Zone > Live For Speed > Pro začátečníky

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 9.6.2005   #1
Chaos
Administrator

 
Chaos's Avatar
 
Join Date: 23.7.2004
Location: Ceska Rep.
Posts: 4 311
Thumbs up >>> Začínáme s Live For Speed <<<

Začínáme s LFS

Stáhli jste si demo Live For Speed a chcete ostatním ukázat, jak že se to má vlastně pořádně jezdit? Tak vítejte do světa, kde záleží z valné části jen na řidiči!

Při prvním spuštění Vás nejdříve čeká nastavení. O základním nastavení jména, jazyka, rozlišení a tak podobně se nemá smysl rozepisovat, ale nad volbou ovládnání se zastavíme. LFS je hardcore simulátor a veškeré chování auta vychází pouze z velmi propracovaného fyzikálního modelu a zaleží tedy pouze na vstupech, které dodá řidič, čili Vy. Jde o základní věci: jak moc je sešlápnutý plyn, brzda, případně spojka, jaký je zařazený rychlostní stupeň a v neposlední řadě úhel natočení volantu. Hlavně v úhlu natočení volantu je obrovský rozdíl mezi LFS a ostatními "simulátory" ala NFS. U většiny her za Vás volí úhel zatáčení počítač a je to vždy akorát na hraně smyku. U LFS to rohodujete pouze Vy o tom jak moc otočíte volantem. Můžete dát málo, ale také moc(častá chyba začátečníků), počítač za Vás neudělá vůbec nic a kam pojede Vaše auto, záleží pouze na Vás stejně jako v reálu. Kam tím mířím? Dokážete si ve skutečném autě představit řízení na klávesnici? Hlavně pokud jde o zatáčení? V reálu je plynulé a podle situace různě rychlé. Stějně je to v LFS.

Pokud máte volant, není co řešit a nastavte si ho dle návodu od Jeta, ale v případě že ne, stojíte před volbou klávesnice nebo myš. Většina lidí sáhne po klávesnici, protože je na ní zvyklá z ostatních her a řízení na klávesnici v nich není problém. Jelikož v LFS záleží na každém centimetru stopy kterou jedete a hlavně na plynulosti se kterou se pohybujete po trati, je klávesnice tou nejhorší volbou. U volantu máte plynulý vstup všech hodnot, u myši je plynulé pouze zatáčení, ale u klávesnice jsou všechny vstupy buď na nule nebo na maximu. Jistě budete souhlasit, že projet zatáčku plynulým obloukem na klávesnici je tedy téměř heroický výkon, ale díky spoustě tréninku je možné i to. Jakkoli se Vám může zdát myš nepřirozená, věřte, že pokud překousnete počáteční nezvyk a věnujete téninku jedno či dvě odpoledne, tak se už k řízení na klávesnici nebudete chtít vrátit. Já sám sem začínal s LFS na myši a téměř rok sem s ní jezdil. Jediná věc která mi nesedla v implicitním nastavení myši je plyn a brzda přímo na jejích tlačítkách. Myslím, že většina z Vás je zvyklá mít plyn a brzdu na klávesnici, takže doporučuji přiřadit si je na klávesy a na tlačítkách myši mít řazení rychlostí.

Takže máte nastavené ovládání a už se nemůžete dočkat, jak během pár chvil budete nechávat své soupeře v prachu? Musím Vás zklamat, tak jednoduché to nebude. LFS je simulace se vším všudy a když vstoupíte do garáže máte možnost (nebo spíše nutnost - základní nastavení jsou pro závodění téměř nepoužitelná (podle trati/auta je ztráta způsobená nastavením auta tak 1-2 sec na kolo, zbylý čas je pouze ve Vašich rukách případně i nohách) změnit veškeré nastavení vozu. Všichni tuneři v tento okamžik nejspíše zlomí nad LFS hůl, protože zde se nedá alá NFSU ladit motor na vyšší výkon, měnit spoilery, přidávat LEDky atd. Je to z toho důvodu, že LFS je online simulátor a při soutěžení online by stejně každý používal nejlepší možnou kombinaci vylepšení a jediné čeho by se tím dosáhlo, je další zhoršení podmínek pro nováčky při nástupu na herní scénu. Jediné co se zde tedy dá nastavit je podvozek: tlumiče, pružiny, brzdy, převodovka, kola, tlak v pneu atd. Tj. ty důležité věci, kterými se i v reálu dosahuje lepších časů, pokud mají všichni stejná auta. Pro nováčky je však většinou všechno toto nastavování španělská vesnice. Ale nezoufejte. Kdo si chce postavit vlastní nastavení, má možnost si zde přečíst NÁVOD jak se ladí auto a pustit se do toho. Pokud se nechcete pouštět do tvorby vlastního nastavení (je to také jistá forma umění a věřte, že postavit dobré nastavení od základu trvá dny až týdny), pak je tu stránka týmu INFERNO či SETUP GRID, kde najdete velmi dobrá nastavení pro různé trati a délky závodů. Pokud budete chtít použít kvalifikační nastavení na delší jak 4 kolové závody, tak přidejte tlak v pneu (5 - 30kpa), a snižte odklony tak o stupeň. V případě některých závodních strojů je třeba i změnit obutí na tvrdší směs (R1 měkká až R4 tvrdá).

V options/help lze nastavit různá ulehčení(helpy), ale pravdou je ,že lepších časů lze dosáhnout bez nich. Jsou zde pro ty, kteří se budou zpočátku prát s autem a s fyzikálním modelem. Až zvládnete objet kolo bez výletů mimo trať, doporučuji tyto helpy nastavit takto: Automatické řazení - vyp.; Pomoc s brzdou - vyp.; Pomoc s plynem - vyp.; Automatická spojka (pokud nemáte 3 pedály) - zap.; Ubrat plyn při řazení - vyp. (u některých aut pak nemusíte při řazení sundávat nohu z plynu, u jiných ano); Prošlápnutí plynu při podřazení - zap.

Dobře, máte tedy nastavené ovládání i auto a už Vám nic nebrání se vydat na trať. Během prvních kol s GTi (slabé auto s náhonem na přední kola) se asi každý seznámí s chováním auta na asfaltu a i mimo něj. Doporučuji, stejně jako v reálu, si nejdřive pomalu projet trať, zjistit kde je jaká zatáčka a až pak zvyšovat rychlost. Mnoho začátečníků při jízdě s GTi dělá zásadní chybu a tou je, že moc zatáčí. Jelikož auta s náhonem na přední kola jsou předurčena k nedotáčivosti pod plynem, tak vlastně ani neví, že dělají něco špatně (auto sice zatáčí na stranu na kterou chcete, ale míň než je schopno). Proto až si projedete pár kol, koukněte se na záznam. Pokud máte v zatáčkách kola vytočená na doraz, nejedou ve stopě a tudíž jen ztrácíte čas. Věřte že záleží i na teplotách pneumatik, přehřátá pneu má hodně špatnou přilnavost (F9 - ukazatel teplot, vysvětlení od DoNa) a pokud se Vám po několika kolech stále kouří od pneu a na ukazateli jsou červené hodnoty, děláte něco špatně. V S2 je zde navíc vlastnost, že se Vám při výletu mimo trať na pneu nalepí nečistoty a tím pádem se také zhorší jejich přilnavost po návratu na trať. Máte tedy za sebou několik kol a říkáte si, jak je možné, že mám takové špatné časy? Závodění je věda a bez základních znalostí se neobejdete. Proto navštivte ZÁVODNICKOU ŠKOLU a zde se dočtete, co je to ideální stopa, jak správně brzdit atd. tedy jak se správně jezdí rychle.

Doufám, že Vám tyto informace pomohou ve Vašich začátcích s Live For Speed a těším se na shledanou na trati!

Díky Agarashovi za stylistickou úpravu.

Užitečné linky:
(anglicky)
Live For Speed - oficiální stránky
LFSWorld - oficiální statistiky jezdců, závodů, tabulky světových rekordů (možnost stáhnutí záznamů)...
LFS Forum - oficální fórum o všem kolem LFS
LFS Wiki Manual - Neoficiální manuál k LFS (login: lfswiki, heslo: lfswiki) - co je to wiki? - open source manuál
LFS News - novinky ze světa LFS
LFS Movies Pit - zde se nachází valná většina videí z LFS
Clean Racers Club - útočiště pro dobré závody (S2 Demo)
Turnaje v Live For Speed - Seznam valné většiny turnajů v LFS
Masters of Endurance - mezinárodní vytrvalostní liga
Inferno SetupField - mnoho kvalitních nastavení pro většinu kombinací auto/trať
Setup Grid - mnoho kvalitních nastavení pro většinu kombinací auto/trať
Master Skinnerz - velmi kvalitní skiny, templaty a návody jak na to
Zavodnická matematika - pokud si myslíte, že závodění není věda, tak se podívejte sem...

(česky)
Často kladené otázky - první místo kam se podívat když máte otázky
Popis kláves - některé lze změnit, jiné jsou pevně dané
Závodnická škola - jak správně jezdit rychle, možnost dohody na školení
Chování na trati - všeobecně co dělat a hlavně co nedělat při závodech
Pravidla závodů - sepsaná pravidla chování na trati během závodů
Základy nastavovaní auta - co dělá co při hrátkách v garáži
LFS licence S1 / S2 - jak to s nimi vlastně je
Volant - chcete si pořídit volant? rady, zkušenosti
Cam2Pan - program na rozhlížení po kabině auta pomocí webkamery a LEDky

Užitečné prográmky:
LFS Spectator 2.02 - umožňuje komukoli sledovat závod, v omezené podobě, na serveru kde je to povoleno
F1 Perfview - nástroj na analýzu telemetrie (dostupná pouze ze singleplayer replaye)
Analyze for Speed - nástroj na porovnání stopy, rychlostí, časů (jednodušší než F1 Perfview )
LFS Gear Ratio Calc - prográmek na nastavení převodovky

S2 CMX Viewer - prohlížeč modelů všech aut, užitečné při tvoření vlastního skinu, obsahuje čisté skiny všech aut v rozlišení 1024x1024. Pro tvorbu vlastního skinu použijte libovolný grafický editor, překreslete čistý skin a uložte pod novým jménem (pozor, nutno zachovat začátek jména souboru (první 4 znaky), který obsahuje název auta).
__________________
Do you FEEL THE SPEED?! Navštivte nás na www.zt-racing.com! LFS World statistiky.
www.301.cz
Robert '[ZT] Chaos' Kotlaba

Last edited by Chaos; 26.6.2009 at 18:19.
Chaos is offline   Reply With Quote
Old 9.6.2005   #2
Chaos
Administrator

 
Chaos's Avatar
 
Join Date: 23.7.2004
Location: Ceska Rep.
Posts: 4 311
Default

(myslíte že)/(máte něco co) tam chybí? řekněte to
__________________
Do you FEEL THE SPEED?! Navštivte nás na www.zt-racing.com! LFS World statistiky.
www.301.cz
Robert '[ZT] Chaos' Kotlaba
Chaos is offline   Reply With Quote
Old 9.6.2005   #3
Rumiko
Member
 
Rumiko's Avatar
 
Join Date: 17.9.2004
Location: Bratislava
Posts: 274
Default

Ja len drobnosť pre tých, ktorí si zaobstarali volant - pri spustení LFS otočte volant do krajných polôh a stlačte oba pedále na podlahu (kvôli kalibrácii). Možno samozrejmosť, ale ja som sa s tým trápil asi týždeň (kamarát detto).
Rumiko is offline   Reply With Quote
Old 9.6.2005   #4
Leszek
Member
 
Join Date: 26.9.2004
Location: Kojetín
Posts: 116
Default

Chaos: Vyborny napad!
__________________
http://www.skins.mcz-team.net/Avatars/podpis4.gif
MCz. The Master Czech Team.
\"The Speed is The Purpose of Our Lifes. Live For Speed.\"
.........................
Wndows XP Home Edition SP1 powered by Intel Celeron D 2,8 GHz; 512 MB RAM; GeForce FX 5500; Logitech WingMan FF; S2 LICENSED (Lesza); CRC Member
.........................
[ WELERY Design Studio ] [ webdesign na míru ] [ www.welery.cz ] [ info@welery.cz ]
Leszek is offline   Reply With Quote
Old 9.6.2005   #5
Krpas
Regular Member

 
Krpas's Avatar
 
Join Date: 9.11.2004
Location: Semily
Posts: 602
Default

Good work Chaos ted jen aby si to ty novy lenoši přečetli kay:
__________________
Vcz Rulezz
Krpas is offline   Reply With Quote
Old 10.6.2005   #6
Agarash
Moderator

 
Agarash's Avatar
 
Join Date: 25.7.2004
Location: Pelhřimov
Posts: 1 996
Default

Super! Jestli mohu neco dodat, tak jedine malinko ucesat stylistiku. Obcas jsem se v tom trochu ztracel. :up:
__________________
I used to live for speed. Now iRace. www.nfinityesports.eu
Agarash is offline   Reply With Quote
Old 10.6.2005   #7
Chaos
Administrator

 
Chaos's Avatar
 
Join Date: 23.7.2004
Location: Ceska Rep.
Posts: 4 311
Default

Quote:
Originally Posted by Agarash
Super! Jestli mohu neco dodat, tak jedine malinko ucesat stylistiku. Obcas jsem se v tom trochu ztracel. :up:
Hele ja maturoval z cestiny za 4, tak me nech bejt

tak pls porad kde, ja netusim (nebo tusim, ale nevim jak to napsat lip) :scratch:
__________________
Do you FEEL THE SPEED?! Navštivte nás na www.zt-racing.com! LFS World statistiky.
www.301.cz
Robert '[ZT] Chaos' Kotlaba
Chaos is offline   Reply With Quote
Old 11.6.2005   #8
jet
LFS Guru

 
jet's Avatar
 
Join Date: 22.7.2004
Location: hk
Posts: 2 643
Default

s tou stylistykou mam taky problemy ale pomaha kdyz si udelam presnou osnovu a ty se pak drzim..
jet is offline   Reply With Quote
Old 9.7.2005   #9
Michelin
Member

 
Michelin's Avatar
 
Join Date: 15.8.2004
Location: Prague
Posts: 367
Default

jj , myslim ze tam chybi stranky se setupam
Michelin is offline   Reply With Quote
Old 9.7.2005   #10
Chaos
Administrator

 
Chaos's Avatar
 
Join Date: 23.7.2004
Location: Ceska Rep.
Posts: 4 311
Default

Quote:
Originally Posted by Michelin
jj , myslim ze tam chybi stranky se setupam
ja myslim ze ne... koukni poradne :mag:
__________________
Do you FEEL THE SPEED?! Navštivte nás na www.zt-racing.com! LFS World statistiky.
www.301.cz
Robert '[ZT] Chaos' Kotlaba
Chaos is offline   Reply With Quote
Old 12.7.2005   #11
Michelin
Member

 
Michelin's Avatar
 
Join Date: 15.8.2004
Location: Prague
Posts: 367
Default

kouknul jsem a mas pravdu ^^ , ale neni vic stranek ?
Michelin is offline   Reply With Quote
Old 1.9.2005   #12
Jarda(CZ)
Member

 
Jarda(CZ)'s Avatar
 
Join Date: 17.3.2005
Location: Litvínov
Posts: 144
Default

asi to sem nepatří, ale co je , a jak ob¨vlivní jízdu otevřený diferák??? :?:
Jarda(CZ) is offline   Reply With Quote
Old 1.9.2005   #13
Chaos
Administrator

 
Chaos's Avatar
 
Join Date: 23.7.2004
Location: Ceska Rep.
Posts: 4 311
Default

Quote:
Originally Posted by Jarda(CZ)
asi to sem nepatří, ale co je , a jak ob¨vlivní jízdu otevřený diferák??? :?:
RWD auto nebude na vyjezdu tolik pretacivy, ale ani nebude rychly, protoze se ti zacne protacet vnitrni kolo...
FWD bude porad nedotacivy, ale bude pomalejsi ze stejneho duvodu...
__________________
Do you FEEL THE SPEED?! Navštivte nás na www.zt-racing.com! LFS World statistiky.
www.301.cz
Robert '[ZT] Chaos' Kotlaba
Chaos is offline   Reply With Quote
Old 11.10.2005   #14
Chaos
Administrator

 
Chaos's Avatar
 
Join Date: 23.7.2004
Location: Ceska Rep.
Posts: 4 311
Default

Přidán link:
LFS Wiki Manual - Neoficiální manuál k LFS
__________________
Do you FEEL THE SPEED?! Navštivte nás na www.zt-racing.com! LFS World statistiky.
www.301.cz
Robert '[ZT] Chaos' Kotlaba
Chaos is offline   Reply With Quote
Old 11.10.2005   #15
SIR
Regular Member

 
SIR's Avatar
 
Join Date: 22.7.2004
Location: LB City
Posts: 811
Default

a co treba tohle
anglicky a zatim jen 1. cast, ale aspon uz je to pro S2
SIR is offline   Reply With Quote
Old 11.10.2005   #16
Chaos
Administrator

 
Chaos's Avatar
 
Join Date: 23.7.2004
Location: Ceska Rep.
Posts: 4 311
Default

Quote:
Originally Posted by SIR
a co treba tohle
anglicky a zatim jen 1. cast, ale aspon uz je to pro S2
no neco podobnyho je soucasti Wiki manualu...
__________________
Do you FEEL THE SPEED?! Navštivte nás na www.zt-racing.com! LFS World statistiky.
www.301.cz
Robert '[ZT] Chaos' Kotlaba
Chaos is offline   Reply With Quote
Old 25.2.2007   #17
tuner.bryan
Newbie
 
Join Date: 16.2.2007
Posts: 64
Default

Stáh jsem si patch driftgauge a Easy Race Sets rev4 (S2P9) a nevím kde s nimi. Prosím poraďte. Dík
tuner.bryan is offline   Reply With Quote
Old 25.2.2007   #18
ThorR
Senior Member

 
ThorR's Avatar
 
Join Date: 12.2.2006
Location: Ostrava,F-M
Posts: 1 002
Default

omg, na nějaký "drift patche" se vybodni, o tom drift neni .... a sety si stahni asi na XRT, když máš demo
__________________
Powerful Motorsport Team → P4 3GHz → Ati X700PRO → MSI 915P → 1GB RAM → 350GB HDD → DFP

ThorR is offline   Reply With Quote
Old 25.2.2007   #19
Spangler
LFS Guru

 
Spangler's Avatar
 
Join Date: 30.1.2006
Location: Kutná Hora, Praha
Posts: 3 251
Default

Quote:
Originally Posted by tuner.bryan View Post
Stáh jsem si patch driftgauge a Easy Race Sets rev4 (S2P9) a nevím kde s nimi. Prosím poraďte. Dík
U drift gauge bude urcite readme a co se tyce easy race setu, tak to rozbalis normalne do LFS/data/setups/, lepsi je ale podle me balicek z inferna...
__________________
ACTUAL LINUX e-Racing Team
http://lfs.actual.cz
Spangler is offline   Reply With Quote
Old 25.2.2007   #20
Itar
LFS Guru

 
Itar's Avatar
 
Join Date: 22.8.2005
Location: Velké Opatovice
Posts: 2 318
Default

Quote:
Originally Posted by Spangler View Post
rozbalis normalne do LFS/data/setups/
Settings
__________________
Itar is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 09:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.