Czech Live For Speed Zone  

Go Back   Czech Live For Speed Zone > Jiné > Závody a motorismus všeobecn?

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 17.8.2008   #1
JENDAN
LFS Guru

 
JENDAN's Avatar
 
Join Date: 29.9.2007
Location: Praha
Posts: 1 749
Default Výkon a to?ivý moment

kdyz se podivame na graf vykonu a tociveho momentu. Krivky se protinaji a maximum kazde z nich je vetsinou nekde jinde.
Kde je nejlepsi drzet otacky? Urcite je to spjate s danou situaci. Napr: kopec vyjezd ze zatacky atd.
Tohle je nova Skoda Superb 2.0 TDI


Tohle je Audi A3 1.8 TFSI



Z grafu vyvstava dilema: Je lepsi drzet se v maximalnim vykonu nebo na plose maximalniho tocaku?
__________________
N?kte?í lidé tvrdí, že milují Severní smy?ku, bu? lžou, nebo tam nejeli dostate?n? rychle.

16 Jan Širl
JENDAN is offline   Reply With Quote
Old 17.8.2008   #2
Mambo
Member

 
Join Date: 17.12.2006
Location: Turnov
Posts: 359
Default

Mam dojem ze v oblasti maximalniho Mk je nejvetsi zrychleni.
Edit: No u takhle ploche krivky Mk by se treba pri prujezdu zatackou vyplatilo mit to zprevodovany tak aby si pri prujezdu byl nazacatku toho sposteleho a pri vyjezdu zrychloval az nakonec spolostelho
EDIt2: http://www.motorkari.cz/detail-clanku/?cid=3354&kid=866 posledni odstavec
__________________
"Faster, faster, faster, until the thrill
of speed overcomes the fear of death."
- Hunter S. Thompson

Last edited by Mambo; 17.8.2008 at 11:03.
Mambo is offline   Reply With Quote
Old 17.8.2008   #3
JENDAN
LFS Guru

 
JENDAN's Avatar
 
Join Date: 29.9.2007
Location: Praha
Posts: 1 749
Default

Diky.
vycerpavajici vysvetleni (cetl jsem to cely) doufam ze to nejak vstrebam
__________________
N?kte?í lidé tvrdí, že milují Severní smy?ku, bu? lžou, nebo tam nejeli dostate?n? rychle.

16 Jan Širl
JENDAN is offline   Reply With Quote
Old 17.8.2008   #4
Woodbine
Senior Member

 
Woodbine's Avatar
 
Join Date: 15.5.2005
Location: Plze?
Posts: 1 360
Default

Nejsem sice odborník, ale ?ekl bych, že na výjezdu ze zatá?ky by bylo dobrý mít cca 2500 ot. u toho superba a 4500 - 5000 ot. u audi. Sice to není na maximu výkonu, ale p?ece musí být n?jakej prostor, kam ten motor vyto?it, ne? A imo pohybovat se na hranici max. výkonu u dieslu znamená jediný - hodit tam další kvalt.

Jinak v b?žným provozu se ?ídí ideální otá?ky možnostma vlastní pen?ženky, ne?
__________________
Kopal jsem za EGT a byl jsem Escargot Rally Team manager. Už ani nepoužívám nastavení voz? od XEDOX engineering.
Hrál jsem na: Asus P4P800SE | Intel P4 2.8@3.4 | 1 GB DDR | ATI X800GTO | Logitech G25
Woodbine is offline   Reply With Quote
Old 17.8.2008   #5
Mambo
Member

 
Join Date: 17.12.2006
Location: Turnov
Posts: 359
Default

[quote=Woodbine;90191]Nejsem sice odborník, ale ?ekl bych, že na výjezdu ze zatá?ky by bylo dobrý mít cca 2500 ot. u toho superba a 4500 - 5000 ot. u audi.quote]
No a prave tim ztratis vetsinu akcelerace, pokud se budes drzet na vyjezdu (a budes chtit zrychlovat) tak treba pro superb je idelani mit 1800 pak jak nato slapnes tak do 2500 bude zrychlovat nejvice a pak zacnes zrychlovat pomaleji. Takze idelani je to mit zprevodovane abys byl furt v tom rozmezi 1800-2500 s tim ze posedni kvat vytocis az do max vykonu abys to poradne rozjel. Ale dalsi vec je abys to stihal uradit a aby to bylo pouzitelne na 6 tikvaltu takze musis udelat urcitej kompromis a jit i za max kroutak.
__________________
"Faster, faster, faster, until the thrill
of speed overcomes the fear of death."
- Hunter S. Thompson
Mambo is offline   Reply With Quote
Old 20.8.2008   #6
Pedropan
Member

 
Pedropan's Avatar
 
Join Date: 5.1.2006
Posts: 243
Default

Velmi zjednodusene:

Mk nelze vnimat oddelene od vykonove krivky. Proto neplati, ze je optimalni vyuzivat jen oblasti max. Mk (ostatne u zavodnich motoru by to bylo tezce realizovatelne - tam vypada krivka Mk vyrazne jinak, nez u civilniho turbodieselu).
Ale staci si zapamatovat:
Prevodovka by mela vzdy byt poskladana tak, aby po prerazeni na vyssi stupen nedoslo k poklesu otacek pod Mkmax. Tam motor nema nic. Ani silu, ani vykon. Je proto lepsi motor vytocit do oblasti s nizsi efektivitou (jak vykonu, tak krouticiho momentu).
Takze optimalne by mela rucicka otackomeru poletovat v oblasti Mkmax a max. vykonu...
Pedropan is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 19:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.