7.8.2008 | #1 |
LFS Guru
Join Date: 29.9.2007
Location: Praha
Posts: 1 749
|
M. Schumacher Kart-Centrum
Rozdíl mezi Radotínem a MS Kart-centrem není na první pohled až tak vid?t. Parkovišt? je podobné (ob?as n?jaké votunidlo nebo n?co ost?ejšího) i budova z venku je podobná.
Když vystoupíte z auta, hned vás zaujmou šipky, ze kterých pochopíte že kartcentrum má dv? dráhy. Jednu vnit?ní a jednu vn?jší. Dále je jedna speciální pro d?ti. Ta m? velice zaujala. Malí závodníci se prohání po krátké trati v motokárách na baterky vydávající zvuky Formule 1. V hale je krásn? ?istý vzduch, protože hala je asi 12 metr? vysoká a hlavn? v?traná. V celém kartcentru byste t?žko hledali n?jaké pneumatiky, protože hrazení je plastové a ud?lané tak, že když z jakéhokoliv d?vodu do n?j narazíte, tak vás relativn? ohledupln? vrátí na tra?, takže nemusíte p?lku jízdy vytahávat motokáru zpod pneumatik, když vás n?jaký Franta Matlafous pošle mimo. Ob? dráhy mají tribuny, takže divák není omezen pohledem na 30m dráhy ale krásn? a p?ehledn? vidí d?ní po celé dráze. Atmosféra v “Schumi-landu“ není tak závodnícká jako v Radotín?. Všude na vás kouká nafukovací Schumi a spousta reklam na výrobky, které Míša drží v ruce. Kupování jízdy je na za?áte?níka pon?kud složit?jší než u nás. U pokladny jste tázaní, jestli jste tam už n?kdy byli. Pokud ne, ?eká vás vypl?ování dotazníku s kolonkami jako Jméno, p?íjmení, adresa, telefon atd. Vše jsou informace, které poskytujete, aby vás Schumi m?l prokouknutého a až mu n?co zni?íte, tak aby vás mohl snadn?ji dohledat. Po odevzdání dotazníku vám personál vydá karti?ku s magnetickým páskem a (vaším) jménem, které jste vyplnili do dotazníku. Než zaplatíte 10€ za jednu 8 minutovou jízdu, tak jste znova tázáni, jestli máte kuklu. Jezdit s erárními helmami bez kukly je totiž zakázáno a také podle toho vypadají (zevnit? jako nové i když jsou zvenku poškrábané). Ceny se odvíjejí od doby jízdy. Ve špi?ce platíte 10€ jinak myslím 8€ a úpln? mimo špi?ku 7,4€. Pokud nemáte kuklu nebo helmu, tak ješt? 2,5€ za Schumiho kuklu. V ?ekací místnosti jsou obrovské cedule s vysv?tlivkami vlajek a na st?nách b?ží safety video. ?ekárna je také vybavená sk?í?kami na cennosti, 20ti nepromokavými overally, helmami všech velikostí v jednotné bílé, takže na dráze víte, co od koho p?ibližn? ?ekat. Po skon?ení p?edchozí jízdy jste p?ipušt?ni k motokárám. Boxový prostor vypadá spíše jako vlakové nástupišt? s dv?ma ?adami motokár. Na lístku máte vypsaný “grid“ ze kterého jste p?inuceni startovat. Motokáry jsou celé zaplastované, takže se vám nestane, že se spálíte o motor nebo pneumatiky. Rozladit ?ízení je tém?? nemožné. Všechny táhla a lanka jsou schované za plastovým šasi. P?i vstupu do motokáry k vám p?ib?hne tra?ový komisa? a sebere vám lístek a ukáže, jak si posunout seda?ku. Nejd?íve na n?j pofidérn? koukáte a nem?žete pochopit, kam to šahá a pak jste v šoku z pro vás ideální pozice na ?ízení. V jedné jízd? je v pr?m?ru asi 23 motokár. I když komisa? vypouští motokáry na tra? na naše pom?ry velice svižn?, tak to stejn? trvá asi minutu, než vyjedete z posledního místa. Venkovní tra? je podle m? mnohem lepší než vnit?ní. Je mnohem širší a má obrubníky a ob?as n?jaký ka?írek. Z trat? jsem m?l pocit, že ideálních stop je asi jako prst? na jedné ruce. Z toho vyplývá, že si opravdu zazávodíte. Závodit se dá hlavn? také kv?li tomu, že plyn a brzda jsou krásn? lineární a motokáry “táhnou“ stejn?. Co není vychytané, je propustnost trati. 23 motokár je opravdu dost. Po?ád p?ed sebou n?koho, kdo vás brzdí ;o). Tohle negativum se snaží vykompenzovat tra?oví komisa?i, kte?í opravdu stojí u trati a dohlížejí na hladký pr?b?h….mávají vlajkami pro danou situaci (modrá, žlutá, ?ervená). Zvláštní je, že mávají snad na každého. Na m? mávali modrou snad po?ád a to jsem v obou jízdách zajel nejrychlejší ?as pro danou jízdu (54,4sek). (Stejn? jsem m?l o 11sekund horší ?as než tra?ový rekord) Tra? je, jak jsem ?ekl, krásn? široká a rychlá. Podle mého odhadu je pln? sešlápnutý plyn asi na 80% trati. V p?ípad? dojetí soupe?e vám ší?ka trati povoluje hrátky se stopou, což umoc?uje zážitek z jízdy a p?edjetí. Po dojetí jízdy každý “závodník“ dostane vlastní papír s výsledkami. To je takn?jak vše. Kdyby m? n?co napadlo, tak p?ípadn? dopíšu do dalšího postu. Ostatní info najdete na strankách Schumiho kart-centra Pro v?tší p?edstavu m?žete shlédnout mojí onhelemtku. (Zase jsem zapomnel vybalancovat zvuk, takže musíte manualn?)
__________________
N?kte?í lidé tvrdí, že milují Severní smy?ku, bu? lžou, nebo tam nejeli dostate?n? rychle. 16 Jan Širl |