11.12.2005 | #1 |
Newbie
Join Date: 7.9.2004
Posts: 27
|
Zdravim Gentlemani,
jednoho destiveho vecera, ke mne sestoupila muza a polibila mne. O vysledek tohoto navysost lascivniho aktu bych se s Vami rad podelil ... Kdyz tak pozoruji vysledky soucasnych zavodu pocitanych podle platneho bodoveho systemu, tak se mi prislis nezamlouvaji ona vysoka cisla. A to zejmena na konci seznamu. O urcite zlepseni situace se pokusil nas Veliky Chaos. Tady je muj konkurencni napad. Snazim se o priblizeni k bodovemu systemu F1. Kde je v podstate "normalni" nebodovat. Dojet na bodovanem miste uz neco znamena. Problem s rozdelenim do divizi resim zavadenim nekolika kategorii bodu. Pokud nekdo dojede v Div-1 na bodovanem miste, tak ziska body za Div1 + body za Div2 + body za Div3 atd ... (Pocet divizi neni omezen) Nasledujici PDF obsahuje navrhovanou tabulku: http://herakles.zcu.cz/~mfrank/.%5Cd...C-byFrenki.pdf Vysledne body se potom seradi primarne podle Div1 bodu sekundarne podle Div2 bodu, tercialne podle Div3 bodu, atd ... V praxi to znamena, ze kdo neboduje v Div1, tak v podstate nema narok na predni umisteni v celkove tabulce. Prijde mi to jako pomerna spravedlive reseni. Nicmene chapu, ze je to zalezitost pomerne subjektivni. (Ale co neni, ze? ;-) Od tohoto systemu ocekavam nasledujici dopady: 1) Mene vypjata situace kolem hotlapeni. Kdo bojuje o Div1 body, tak ten hotlap urcite da. Kdo ne, tak mu dobrej hotlap prinese jistotu 5ti Div2 bodu. Kdo zariskuje a neda prilis dobrej hotlap, tak se muze bitvit o lepsi zisk v divizi nizsi. Ale myslim, ze jistota 5ti bodu je strategicky lepsi nez krvava rezba o body v divizi nizsi. Zalezi opet na pristupu jednotlivych jezdcu. 2) Pokud nekomu spadne net, nebo z nejakych duvodu zavod vynecha, tak to znamena podstatne mensi tragedii nez v soucasnem systemu. 3) O bodove zisky se bude muset vice riskovat. Kdo nebude vyhravat, tak nema narok na dobre umisteni. 4) Vetsi motivace pro divoke karty. 5) Moznost zavedeni vyhlasovani vitezu jednotlivych divizi (ale to se mi moc nezamlouva ...) Na nasledujicim odkazu je XLS soubor s vysledky soucasne SROC ligy, jak by vypadali podle navrhovaneho systemu. http://herakles.zcu.cz/~mfrank/.%5Cd...C-byFrenki.xls Tesim se na Vase nazory ... EDIT: Jsem rad ze se diskuse hezky rozebehla. Tady je priklad mene radikalniho bodoveho rozlozeni s diferencemi v sekundarnich bodech. http://herakles.zcu.cz/~mfrank/.%5Cd...yByFrenki2.pdf http://herakles.zcu.cz/~mfrank/.%5Cd...-byFrenki2.xls Dalsi EDIT: Poradi s pridanymy vysledky z Kyota ... http://herakles.zcu.cz/~mfrank/.%5Cd...-byFrenki3.xls |
11.12.2005 | #2 |
Moderator
Join Date: 12.12.2004
Location: Praha
Posts: 814
|
to je zcela jist?..., zajímavé...
m? se to líbí
__________________
... |
11.12.2005 | #3 |
Administrator
Join Date: 26.9.2004
Location: Plzen
Posts: 1 668
|
na prvni precteni tam vidim prilis pozic, kdy jde jen o to dojet bez nehody bez motivace zavodit. V podstate to bere motivaci pri pozici za polovinou pole zavodit, protoze proc by mel jit jezdec za polovinou pole do souboju, kdyz bude akorat tak riskovat havarii, nebo vylet z trati pri stejnem bodovem zisku a pripadne nedokonceni zavodu. Takze se nam pole v kazdem zavode roztrhne na peloton zavodicich a skolku na vylete.
__________________
Team: ACTUAL LINUX e-Racing Team . . . . . .Sponzor: ACTUAL LINUX s.r.o. . . . . . . Jabber: tairo(zavinac)jabber.actual.cz |
11.12.2005 | #4 |
Regular Member
Join Date: 25.9.2004
Location: Zelenice
Posts: 535
|
nevim, jestli vitez ve druhe divizi by mel mit pocet bodu jako treti v prvni divizi. podle me pro rychleho zavodnika by nemusel byt problem vyhrat div 2, ale skoncit v div1 na tretim miste to uz by se mu nemuselo povest (takze to dava prostor pro spekulaci s HL a prestiz jet v DIV1 tak opada)
|
11.12.2005 | #5 | |
Regular Member
Join Date: 9.11.2004
Location: Semily
Posts: 602
|
Quote:
|
|
11.12.2005 | #6 |
Senior Member
Join Date: 15.5.2005
Location: Plze?
Posts: 1 360
|
Jenom technická poznámka - sou?asný bodování v F1 je 10-8-6-5-4-3-2-1.
Jinak se mi víc líbí stávající systém, protože i takový šneci jako jsem já mají šanci umístit se na celkov? pekným míst?, a?koliv nic nevyhrajou. Prost? by m?la být po zásluze odm?n?na i spolehlivost, ne jenom rychlost - stejn? jako v reálu. A pokud jde o kick b?hem závodu, tak to berte t?eba tak, že to je simulace technických poruch, která v LFS není a možná by být mohla.
__________________
Kopal jsem za EGT a byl jsem Escargot Rally Team manager. Už ani nepoužívám nastavení voz? od XEDOX engineering.
Hrál jsem na: Asus P4P800SE | Intel P4 2.8@3.4 | 1 GB DDR | ATI X800GTO | Logitech G25 |
11.12.2005 | #7 |
Administrator
Join Date: 28.11.2004
Location: Jablonec n. N.
Posts: 2 944
|
Ten system resi to, co jsem ze zacatku porad resil ja, a sice desne moc bodu za zadni mista. Ja chtel taky aby ziskat bod bylo neco "prestizniho". Jenomze pak najednou nejezdilo 20 lidi ale 60 a rychle mi doslo, ze kdyz halda jezdcu nebude mit o co soutezit, bude to dost demotivujici, jak psal Tairo.
V tomto kontextu se mi Chaosuv navrh zda o dost lepsi. A ted konkretni priklad: Nissmo, ktery dojel v prvnim zavode 3. a 4., v druhym nedokoncil (0b) a nedokoncil (0b) a treti nejel vubec je v tvym hodnoceni 8. a ja ktery dojel vzdy na bodech v div1 jsem 17. -zajimavy pocty Sdilim obavu, ze je tu spousta jezdcu co by vitezstvi v div2 dali asi "v pohode", ale dojet 3. v div1 uz rozhodne neni sranda |
11.12.2005 | #8 |
Regular Member
Join Date: 25.9.2004
Location: Zelenice
Posts: 535
|
Frenkie doufam, ze jsme ti to neznechutili. o to nam neslo. kazdy novy navrh je vitan, jen vic hlav vic vi :ghug:
|
11.12.2005 | #9 | |
Administrator
Join Date: 28.11.2004
Location: Jablonec n. N.
Posts: 2 944
|
Quote:
Jde jen o to, ze v kazdy div by 13 z 20ti lidi nemelo o co zavodit a ze dobry umisteni i v nizsi div te prilis bodove zvyhodni. |
|
11.12.2005 | #10 |
Member
Join Date: 9.4.2005
Location: Praha
Posts: 475
|
taky by se mohlo delat rozrazeni do div na zacatku sezony, treba podle vysledku predchozi, napevno
EDIT: to je blbost
__________________
ESCARGOT Racing Team | W2SX Member > ALTP| Používám nastavení voz? od XEDOX engineering. MSI K8N Neo Platinum | AMD 64 3000+ | 2x512 MB DDR | ATI 9600PRO | Logitech DFP | LCD ACER1923 19" |
11.12.2005 | #11 |
Newbie
Join Date: 7.9.2004
Posts: 27
|
Nebojte, neznechutili jste me. Sem rad, ze na rovinu rikate co si myslite. Jinak bysme se k nicemu nedobrali ;-) Ja se ted zase pustim trosku do Vas.
Ad Tairo) Ano, souhlasim. Ale tak je tomu i ve skutecnych zavodech. Vis jakou bys mel radost, kdybys pak dojel na bodovanym miste? :-) Ad Loukota) Treti v prvni divizi rozhodne nema stejne bodu jako vitez divize druhe. Treti v prvni divizi obdrzi 5 Div1 bodu + nejaky drobny body z divizi nizsich, ktere pro nej stejne nejsou zajimavy. Jelikoz maji vyznam az kdyz mas Div1 body na nule, OK? Ad Krpas a spekulanti) Propad do druhe divize se vyplati pouze pokud spekulanti budou pouze dva ... a i tak se muze ledaccos prihodit. Ale verim, ze takovych se najde vic a ty se pak pekne servou o par nejistych Div2 bodu. Ad Woodbine) Ano, dekuji. Muzeme lehce upravit bodovaci tabulku ;-) Ad Pablo) Ano souhlasim. Presne s takovymy vysledky budes na tomhle systemu bitej nejvic. Podle meho navrhovaneho systemu se ti podarilo na bodech v prvni divizi dojet jen jednou a to sedmym mistem v poslednim zavode. Uznavam, ze v porovnani s Nissmem, ktery zajel jen jeden zavod to muze pusobit lehce frustrujicim zpusobem. Jenze ... ackoliv jel jen dva zavody, tak byl jednou na bedne a pak byl ctvrtej. Takze to asi celkem umi. Jak rikam, je to o tom co chceme. Jestli podoporovat "riskmany" nebo "poctivce" ... Osobne sem pro riskmany. (Sorry Pablo ;-)) Ad Sosak) Taky me to napadlo. Prechod z divize do divize by mohl probihat podobne jako prechod z ligy do ligy treba ve fotbale (nemam rad fotbal). Napr. Vitez druhe divize a nejlepsi hotlap druhe divize se presouva do divize prvni. Et vice versa ... Ad Vsichni) V zasade netrvam na bodovem rozlozeni, ktere jsem do ty tabulky vepsal. Co je revolucni v mem navrhu je, ze se hraje o body ruznych urovni, coz pomerne prirozene kopiruje deleni do divizi. Rozlozeni, ktere je v prikladu je hodne radikalni a dobre ukazuje ceho je tenhle system schopen. Pokud chceme neco mene radikalniho a tak se priblizovat soucasnemu systemu tak staci roztahnout bodove zisky (treba dle navrhu kolegy Woodbina) a take diferencovat zisky bodu nizsi kategorie. Napr.: 10 Div2 bodu jiz od patnacteho misto v prvni divizi a po jednom k peti Div2 bodum za posledni misto v prvni divizi. Obecne si myslim, ze zavedenim ruznych kategorii bodu dosahneme vetsi flexibiltu bodoveho systemu. |
11.12.2005 | #12 | |
Administrator
Join Date: 28.11.2004
Location: Jablonec n. N.
Posts: 2 944
|
Quote:
ad ke me: jenze kdyz nekdo kdo 2 ze 3 zavodu nejede/nedokonci a je o 9 pozic vejs nez "poctivec" tak to imo povede k tomu, ze se bude jezdit desne agresivne s tim, ze se to bud povede a nebo o nic nejde - nedojeti te nijak netresta a o to mi slo - ne o moje body ad k Loukotovi: aha, ja jsem to pochopil jako prosty soucet asi jako on, a ty ty body delis na body ruzny kategorie/vahy - no to te bude mit tvurce ligovyho systemu rad |
|
11.12.2005 | #13 |
Regular Member
Join Date: 25.9.2004
Location: Zelenice
Posts: 535
|
ja jsem z PDS tabulky pochopil, ze treti v div 1 zjiska 5 bodu + 5 bodu za div 2 + 5bodu za div 3. Prvni v div 2 zjíska 10 bodu + 5 bodu za div 3
|
11.12.2005 | #14 | |
Administrator
Join Date: 28.11.2004
Location: Jablonec n. N.
Posts: 2 944
|
Quote:
3. v div1: 5.5.5 1. v div2: 0.10.5 a verze 5 je vic nez verze 0.10 |
|
11.12.2005 | #15 |
Regular Member
Join Date: 25.9.2004
Location: Zelenice
Posts: 535
|
hm tak to jsem vprdeli
|
11.12.2005 | #16 |
Newbie
Join Date: 7.9.2004
Posts: 27
|
Dekuji Pablo, presne tak sem to myslel ...
BTW: Nejde mi smazat prizpevek :-( Agresivita se da nastavit zmenou rozlozeni bodu ... ale myslim, ze trosku vic agresivity na prednich mistech by na okruhu neuskodilo. Navic budou mene agresivni lidi co dojedou na poslednich mistech. protoze na tom nebudou o tolik hur nez ti o par mist stastejsi ... Myslim, ze pocitani bodu nebude pro tvurce systemu o moc slozitejsi, nez to je. Kdyz sem to delal v Excelu, tak sem z toho sice malem zesedivel, ale to jenom proto, ze to bylo poprve co sem v tom potreboval udelat nec komplikovanejsiho. |
11.12.2005 | #17 | |
Member
Join Date: 17.9.2004
Location: Bratislava
Posts: 274
|
Quote:
Zrejme by sa jazdilo agresívnejšie, ako písal Pablo. Zas na druhej strane je to bližšie realite... Rád by som to jednu sezónu skusil. |
|
11.12.2005 | #18 | ||
Newbie
Join Date: 7.9.2004
Posts: 27
|
Quote:
|
||
11.12.2005 | #19 |
Administrator
Join Date: 23.7.2004
Location: Ceska Rep.
Posts: 4 325
|
no ja se o tom bavil s zxcv behem tejdne a moc se mi to nezamlouva z toho duvodu jak psal pablo... jsem pro to vyzkouset, ale ne v 1. lize...
__________________
Do you FEEL THE SPEED?! Navštivte nás na www.zt-racing.com! Mé LFS World statistiky.
www.301.cz Robert '[ZT] Chaos' Kotlaba |
11.12.2005 | #20 | |
Administrator
Join Date: 28.11.2004
Location: Jablonec n. N.
Posts: 2 944
|
Quote:
a druhy pripad ze clovek vzadu rezignuje a zcela znudene to odkrouzi |
|