Czech Live For Speed Zone  

Go Back   Czech Live For Speed Zone > Jiné > Závody a motorismus všeobecn?

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 20.5.2008   #1
JENDAN
LFS Guru

 
JENDAN's Avatar
 
Join Date: 29.9.2007
Location: Praha
Posts: 1 749
Default Meziplyn

Jak delate meziplyn? Primo heel 'n' toe nebo to delate malikovou hranou. Podle me klasickej heel 'n' toe proste v normalnim aute udelat nejde bez upravy pedalu nebo prostoru okolo pedalu.
Zkousel jsem zatim jenom ve Felde a Fabii.
Ve Felde je brzda na me tak akorat tvrda a plyn je v podobne neli stejne urovni jako brzda. Problem je v tom, ze se mi nevejde koleno pod volant, takze nemuzu provest rotaci chodidla o 30°.
U Fabie mam problem, ze brzda je strasne mekka a ostra, takze kdyz chci udelat meziplyn, tak pri kazdem proslapnuti plynu zacnu o dost vice brzdit.
Narazim na sonykovu zpravu v strojich snu.

Jo a jeste ma cenu vubec delat meziplyn s neutralem nebo to je lepsi delat se zmacknutou spojkou?
__________________
N?kte?í lidé tvrdí, že milují Severní smy?ku, bu? lžou, nebo tam nejeli dostate?n? rychle.

16 Jan Širl
JENDAN is offline   Reply With Quote
Old 20.5.2008   #2
zipper
LFS Guru

 
zipper's Avatar
 
Join Date: 10.9.2005
Location: Brno
Posts: 1 601
Default

Pleteš trochu dva pojmy do jednoho - prošlápnutí plynu p?i pod?azování (a bržd?ní) a meziplyn. Meziplyn je dnes zbyte?nost, d?íve se použílval pro rozto?ení kole?ek v p?evodovce, tzn tady máš zárove? odpov?? na svou otázku a sice, p?i za?azeném neutrálu, se spojkou bys je nerozto?il. Dnes není t?eba to d?lat.

Prošlápnutí plynu se pak d?lá z d?vodu, aby se ti nezablokovaly kola, až pustíš spojku. Protože v té chvíli se k brzdné síle brzd p?idá motor a to po?ádn?, protože se celej roztá?í do pat?i?ných otá?ek kv?li pod?azení. Tím, že lehce ?ukneš do plynu, tak jej již rozto?íš a zablokování kol nehrozí. Tzn. tady sta?í p?i vyslápnuté spojce, není t?eba neutrál bez spojky. Krom šet?ení spojky ale ani tohle není v?bec t?eba d?lat
__________________
Powerful Motorsport Team
Opera for better browsing
metal4ever, BLDC, last.fm
Core2Duo T7500 2,2GHz, 2GB RAM, ATI mobility radeon HD2600


zipper is offline   Reply With Quote
Old 20.5.2008   #3
JENDAN
LFS Guru

 
JENDAN's Avatar
 
Join Date: 29.9.2007
Location: Praha
Posts: 1 749
Default

no dobre ale co potom znamena heel and toe. Ja mel za to ze to je specificky meziplyn ktery delas do brzdeni kdy toe je palec, kterym brzdis a heel je pata, kterou pridavas plyn.

edit: viz 2:30
EDIT2: tady spojku pousti
__________________
N?kte?í lidé tvrdí, že milují Severní smy?ku, bu? lžou, nebo tam nejeli dostate?n? rychle.

16 Jan Širl

Last edited by JENDAN; 20.5.2008 at 16:32.
JENDAN is offline   Reply With Quote
Old 20.5.2008   #4
Sparco
Member

 
Sparco's Avatar
 
Join Date: 19.2.2008
Location: Praha 4 - Hodkovi?ky
Posts: 143
Default

Quote:
Originally Posted by JENDAN View Post
no dobre ale co potom znamena heel and toe. Ja mel za to ze to je specificky meziplyn ktery delas do brzdeni kdy toe je palec, kterym brzdis a heel je pata, kterou pridavas plyn.

edit: viz 2:30
EDIT2: tady spojku pousti
Heel´n´toe je termin prave pro meziplyny s brzdenim najednou, samotny meziplyn bude asi neco jako "middle gas" : )

Jinak v dnesni dobe to neni zbytecny. Je stale dobry to delat poradne (tim myslim v neutralem) nez to delat napul (jen s vyslapnutou spojkou), i kdyz to uz neni treba (protoze maj dnesni prevodovky synchrony). Radis hladceji, setris synchrony, zaroven eliminujes utrhnuti kol (ktere dosahnes i pouhym proslapnutim plynu, ale bez techto bonusu) a navic treba kdyz potrebujes v kopci jednicku, tak ji tam pichnes, aniz by ses musel zastavit a cpat tam jednicku a cekat, nez tam vleze. A navic podle me neexistuje blazenejsi pocit, nez kdyz se vam povede krasnej meziplyn s hladkym zacvaknutim jak po masle.

Navic nestaci lehce tuknout, ale roztocit motor minimalne na stejny otacky, jaky pravdepodobne nastanou pri naslednem podrazeni. Pokud otacky nevyrovnas dostatecne, tak to auto porad trosku skubne a muze se utrhnout. Chce to trochu cviku na odhadovani otacek, ale s "neutralovym" meziplynem mas jistotu, ze kdyz ti to pekne zapadne, tak si vyrovnal otacky dostatecne a mas jistotu, ze si meziplyn nepodtocil a neutrhnes kola
__________________
Objem ni?ím nenahradíš! A když už není co vrtat, použij kompresor!

Last edited by Sparco; 20.5.2008 at 17:13.
Sparco is offline   Reply With Quote
Old 20.5.2008   #5
Sparco
Member

 
Sparco's Avatar
 
Join Date: 19.2.2008
Location: Praha 4 - Hodkovi?ky
Posts: 143
Default

Jak Jendana znam, zajima ho urcite (protoze to zajima nas oba), jak a ve kterych autech konktretne provadite meziplyn z hlediska:

1) samotneho meziplynu (otazka toho, jak dobre auto reaguje na plyn, jakou ma prevodovku - napr. Fabie je absolutne hloupa)
2) meziplynu + brzdeni (otazka toho, jak prijemne se vam to dela, jaka auta maji dobre rozlozene pedaly a prostor okolo pedalu a kolen - napr. Kadett, Astra a Vectra maji plynovy pedal tak pod urovni brzdy, ze bych meziplyn neudelal ani v kozackach pritelkyne : )
__________________
Objem ni?ím nenahradíš! A když už není co vrtat, použij kompresor!
Sparco is offline   Reply With Quote
Old 20.5.2008   #6
marlin
Regular Member

 
marlin's Avatar
 
Join Date: 1.12.2004
Location: Okrouhlá
Posts: 533
Default

pata - spicka.
Spickou brzdim a patou hamcnu na plyn a podradim.
Ono u Trici to jde vyborne, protze pedaly jsou v jedne rovine a plyn je chycen na zemi, takze je dobre pristupny.
__________________
modelky

klik sem
marlin is offline   Reply With Quote
Old 20.5.2008   #7
Sparco
Member

 
Sparco's Avatar
 
Join Date: 19.2.2008
Location: Praha 4 - Hodkovi?ky
Posts: 143
Default

Quote:
Originally Posted by marlin View Post
pata - spicka.
Spickou brzdim a patou hamcnu na plyn a podradim.
Ono u Trici to jde vyborne, protze pedaly jsou v jedne rovine a plyn je chycen na zemi, takze je dobre pristupny.
Jo E30 ma skvele postaveny pedaly. I takovyhle "drobnosti" delaji auto tak dobrym, jakym je
__________________
Objem ni?ím nenahradíš! A když už není co vrtat, použij kompresor!
Sparco is offline   Reply With Quote
Old 20.5.2008   #8
JENDAN
LFS Guru

 
JENDAN's Avatar
 
Join Date: 29.9.2007
Location: Praha
Posts: 1 749
Default

a myslite si ze uchyceni na zemi je lespi nez nahore? - Nemel jsem moznost vyzkouset

PS: muzete dal odpovidat na moji prvni otazku. Tzn. Jak delate meziplyn? heel and toe nebo zakrnelej s malikovou hranou? Taky dodejte v jakym plechu a pripadne nejaky vychytavky na ktery jste prisli.
__________________
N?kte?í lidé tvrdí, že milují Severní smy?ku, bu? lžou, nebo tam nejeli dostate?n? rychle.

16 Jan Širl
JENDAN is offline   Reply With Quote
Old 20.5.2008   #9
Eraserko
Member

 
Eraserko's Avatar
 
Join Date: 16.1.2007
Location: Nitra
Posts: 337
Default

najprv som sa ucil samotny medziplyn, najidealnejsie z 5 na 4, postupne prechadzat na mensie a mensie, teda v meste 4->3, lebo na 5 dam malokedy... a v Punte sa to da jedine spickou, na otocenie paty mam malo priestoru na pravu nohu, to by som sa zasekol o volant

a ked je cas, tak aj s ozajstnym medziplynom, ak nie, tak iba cez spojku... a aktualne mam v(e )yron na pravej nohy (nj, futbal), takze iba medziplyn, ziadne brzdenie popritom...
Eraserko is offline   Reply With Quote
Old 20.5.2008   #10
Chaos
Administrator

 
Chaos's Avatar
 
Join Date: 23.7.2004
Location: Ceska Rep.
Posts: 4 325
Default

heel'n'toe jde ve Fordu Granada a Land Roveru Discovery uplne v pohode... jinak jak moc patou nebo malikovou hranou to delam nevim... ale myslim ze tak neco mezi...

ale treba ve skode 120 to bez fyziologickych uprav prave dolni koncetiny nejde
__________________
Do you FEEL THE SPEED?! Navštivte nás na www.zt-racing.com! LFS World statistiky.
www.301.cz
Robert '[ZT] Chaos' Kotlaba
Chaos is offline   Reply With Quote
Old 20.5.2008   #11
sonyk
LFS Guru

 
sonyk's Avatar
 
Join Date: 16.3.2005
Location: Obcov
Posts: 4 425
Default

meziplyn se vyuzival driv kdyz nebyly synchrony na prevodovce. pro ustaleni rychlosti a lepsi zarazeni viz takova Liazka s kterou ted jezdim

provedeni: seslapnu spojku dam neutral, pustim spojku proslapnu plyn, znova spojka a radim kvalt

Obcas to musim udela i u dodavky kde uz synchorny maj nejlepsi leta za sebou
__________________
ESCARGOT Racing Team ?len skup. "W2SX"používám nastavení voz? a se?ízení motocyklu od XEDOX engineering

ALSC XRR - 33./SROC - 65./HITSKT - 45./MMHHC XFR - 24./CARDO - 59./ICGTR FXR - 32./PCOŠOC - 90.
ALTP1 - 7./ALTP2 - 9./ALTP3 - 11./ALTP4 - 5./ALTP5 - 6./ALTP6 - 7./ALTP7 WTCC - 4./ALTP8 XFR - TBA/FOX CUP - 8./EGT PGTR CUP FXR - 5./EGT WTCC 2009 FXO - 9.



Last edited by sonyk; 20.5.2008 at 19:13.
sonyk is offline   Reply With Quote
Old 20.5.2008   #12
JENDAN
LFS Guru

 
JENDAN's Avatar
 
Join Date: 29.9.2007
Location: Praha
Posts: 1 749
Default

Quote:
Originally Posted by sonyk View Post
provedeni: seslapnu spojku dam neutral, pustim spojku proslapnu plyn, znova spojka a radim kvalt
tak presne takhle to delame se sparcem.
Ja se to ucil na felde a postupoval jsem uplne obracene nez ereserko...od jednicky. Nejsou totiz na ni synchrony. Sami si zkuste ze v 30 vam jednicka nepujde zaradit.
Postup pro nauceni samotneho meziplynu bez brzdeni. Potrebujete na to mensi kopec.
1) rozjedete se na neco kolem 30 a mate zarazenou dvojku
2) dake posutujete podle sonyka: seslapnu spojku dam neutral, pustim spojku proslapnu plyn, znova spojka a radim 1

EDIT: kopec potrebujete proto, aby vam vydrzela rychlost, a proto bude mit vice casu na provedeni meziplynu na neutralu. Sam jsem se zezacatku bal proslapavat plyn. Pokud vam to nepujde zkuste jet pomaleji nebo vice vytocit.
__________________
N?kte?í lidé tvrdí, že milují Severní smy?ku, bu? lžou, nebo tam nejeli dostate?n? rychle.

16 Jan Širl

Last edited by JENDAN; 20.5.2008 at 20:47.
JENDAN is offline   Reply With Quote
Old 20.5.2008   #13
Eraserko
Member

 
Eraserko's Avatar
 
Join Date: 16.1.2007
Location: Nitra
Posts: 337
Default

Quote:
Originally Posted by sonyk View Post
meziplyn se vyuzival driv kdyz nebyly synchrony na prevodovce. pro ustaleni rychlosti a lepsi zarazeni viz takova Liazka s kterou ted jezdim

provedeni: seslapnu spojku dam neutral, pustim spojku proslapnu plyn, znova spojka a radim kvalt

Obcas to musim udela i u dodavky kde uz synchorny maj nejlepsi leta za sebou
meili sme na 100 quattro prevodovku, lebo nieco hucalo (bol to sice kardan), no ozyvalo sa to od prevodovky, tak sme sa bali, ze ak je nahodou nieco rozypae, tak aby to nebloklo a nevyubali sme sa... tak sa zohnala nova prevodovka, stara uz nemala synchrony na 2 a 3, takze ked mama isla, tak 1 vyturovala a rovno 4, nastastie ta prevodovka bola kratka (zrejme nejaka edicia, povodne to auto bolo taxikarske), takze az tak turovat to zas neturovala, no motor dostaval zabrat pri tych nizkych otackach...

kua, rozkecal som sa, chcel som jednoducho napisat, ze viem, ake to je bez synchronov a ked (este, ked som mal 15-16) som s skusal to auto, tak mi 9 z 10 skrtli zuby..
Eraserko is offline   Reply With Quote
Old 20.5.2008   #14
JENDAN
LFS Guru

 
JENDAN's Avatar
 
Join Date: 29.9.2007
Location: Praha
Posts: 1 749
Default

Quote:
Originally Posted by Eraserko View Post
tak sa zohnala nova prevodovka, stara uz nemala synchrony na 2 a 3.
Jo to bych chtel taky. A rovnou je nemit vsude. Asi si je vyndam
__________________
N?kte?í lidé tvrdí, že milují Severní smy?ku, bu? lžou, nebo tam nejeli dostate?n? rychle.

16 Jan Širl
JENDAN is offline   Reply With Quote
Old 20.5.2008   #15
Eraserko
Member

 
Eraserko's Avatar
 
Join Date: 16.1.2007
Location: Nitra
Posts: 337
Default

Quote:
Originally Posted by JENDAN View Post
Jo to bych chtel taky. A rovnou je nemit vsude. Asi si je vyndam
otcovi to nevadilo, mne by to po case hadam tiez nevadilo, aspon dufam, len mama nevie jazdit s dvojitym radenim...
Eraserko is offline   Reply With Quote
Old 20.5.2008   #16
JENDAN
LFS Guru

 
JENDAN's Avatar
 
Join Date: 29.9.2007
Location: Praha
Posts: 1 749
Default

dvojita je jenom spojka
__________________
N?kte?í lidé tvrdí, že milují Severní smy?ku, bu? lžou, nebo tam nejeli dostate?n? rychle.

16 Jan Širl
JENDAN is offline   Reply With Quote
Old 20.5.2008   #17
Sparco
Member

 
Sparco's Avatar
 
Join Date: 19.2.2008
Location: Praha 4 - Hodkovi?ky
Posts: 143
Default

Dvojita je i koncovka vyfuku, ale vetsinou ten, kdo ji ma, nevi co je to meziplyn...

Mozna jim ten meziplyn nejde proto, ze vetsinou jezdi ve Fabii RS, a tam ani za pozlacenou M3 Sport Evo nejde udelat...
__________________
Objem ni?ím nenahradíš! A když už není co vrtat, použij kompresor!

Last edited by Sparco; 20.5.2008 at 22:26.
Sparco is offline   Reply With Quote
Old 20.5.2008   #18
JENDAN
LFS Guru

 
JENDAN's Avatar
 
Join Date: 29.9.2007
Location: Praha
Posts: 1 749
Default

Quote:
Originally Posted by Sparco View Post
Dvojita je i koncovka vyfuku, ale vetsinou ten, kdo ji ma, nevi co je to meziplyn...
Oni to prece vedi! Oni prece vedi vsechno! Akorat by jim nekdo mohl vysvetlit, ze pri tom radi pod plynem...
__________________
N?kte?í lidé tvrdí, že milují Severní smy?ku, bu? lžou, nebo tam nejeli dostate?n? rychle.

16 Jan Širl
JENDAN is offline   Reply With Quote
Old 20.5.2008   #19
marlin
Regular Member

 
marlin's Avatar
 
Join Date: 1.12.2004
Location: Okrouhlá
Posts: 533
Default

Quote:
Originally Posted by JENDAN View Post
a myslite si ze uchyceni na zemi je lespi nez nahore? - Nemel jsem moznost vyzkouset
No ja myslim ze urcite.... nebo se mi s tim lepe jezdi.
Ale nejvice me pobavilo, dkyz jsem chtel dat meziplyn u SUperBa a slapl jsem do prazdna.... Pedal plynu je moc daleko a hluboko
__________________
modelky

klik sem
marlin is offline   Reply With Quote
Old 20.5.2008   #20
JENDAN
LFS Guru

 
JENDAN's Avatar
 
Join Date: 29.9.2007
Location: Praha
Posts: 1 749
Default

jo prave proto jsem nechapal jak muze sonyk davat meziplyn v oktavece.

Kdyz by jsi uz nahodou trefil ten zapadlej pedal, tak kdyz budes mit neutral tak se asi 233ms nic nestane, protoze to je desni inteligentni auto, ktery si mysli, ze to nahodou nejaky starik ma klepavku v noze.
EDIT: lol SUperBa
__________________
N?kte?í lidé tvrdí, že milují Severní smy?ku, bu? lžou, nebo tam nejeli dostate?n? rychle.

16 Jan Širl

Last edited by JENDAN; 20.5.2008 at 22:31.
JENDAN is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 02:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.