6.9.2013 | #601 |
Member
Join Date: 24.5.2012
Location: Pilsen
Posts: 415
|
Zatím jsem rozmyšlenej viz p?íloha
__________________
|
6.9.2013 | #602 |
Member
Join Date: 30.4.2011
Location: Brno
Posts: 278
|
Dobrej výb?r. Chválím.
|
6.9.2013 | #603 |
Newbie
Join Date: 9.3.2012
Location: Brno / Vsetín
Posts: 57
|
Fajné, tak už to jen pošli
__________________
Jaroslav Martinec S2 Licence - od 29. 1. 2013 Logitech G27 - od 8. 2. 2013 |
12.9.2013 | #604 |
Member
Join Date: 24.5.2012
Location: Pilsen
Posts: 415
|
http://www.youtube.com/watch?v=ZNlY4uOvbFU
Zdá se mi to, nebo kolem druhé minuty ?íkal, že Supercars dostali nezávislé zav?šení pro letošní sezónu?
__________________
|
12.9.2013 | #605 |
Member
Join Date: 30.4.2011
Location: Brno
Posts: 278
|
Ano. Dostali a nazývají ho COTF (Car of the future)
Také se zv?tšila kola (te? mají myslím 17 s nízkým profilem, zatímco iR verze z roku 2009 je na 15 s vyšším profilem), dále odstranili Larry Bar (ta šikmá ty? p?es p?ední sklo), p?ední sklo nahradili p?edním polykarbonátem, zvýšili rozvor a rozchod kol, nádrž posunuli z kufru do prostor?, kde by se dalo o?ekávat zadní sedadlo a ur?it? ješt? spousta dalších zm?n. Princip (t?žký sedan s váhou na p?edku, hnaný na zadku) ale z?stal zachován. Trochu se prý zlepšily jízdní vlastnosti a množství paliva již tolik neovliv?uje chování auta a hlavn? nejv?tší d?raz byl kladen na bezpe?nost, aby nemohlo dojít k tomuto nap?. Barbagallo 2011 (nádrž má 75L) http://www.youtube.com/watch?v=K2rcB2AcC7c nebo tomuto Bathurst 2011 (nádrž se 120L (outlap), kv?li vytrvalostnímu závodu) http://www.youtube.com/watch?v=rOE9VbunsXI |
12.9.2013 | #606 |
Member
Join Date: 24.5.2012
Location: Pilsen
Posts: 415
|
To je docela hodn? zm?n, snad ud?lají nové auto i do iR.
Ale nepsal si d?ív, že mají 16ky? 15ky by to asi ur?it? nejsou, to by vypadalo opravdu strašn?. A dík za odkazy.
__________________
|
12.9.2013 | #607 |
Member
Join Date: 30.4.2011
Location: Brno
Posts: 278
|
15 nebo 16 si nejsem jistý. Nehledal jsem to zp?tn?.
EDIT: Tak z 17 na 18. A než p?íšt? n?co zve?ejním, provedu si radši kontrolu, a? tu nejsem za blba jak te?. Last edited by salik1992; 12.9.2013 at 17:30. |
12.9.2013 | #608 | |
Member
Join Date: 24.5.2012
Location: Pilsen
Posts: 415
|
Quote:
EDIT: Dik za info.
__________________
|
|
13.9.2013 | #609 |
Member
Join Date: 30.4.2011
Location: Brno
Posts: 278
|
Rady a triky - 1
Takže zkusím ud?lat n?co jako nepravidelný seriál rad a tip? pro ty, co s iR za?ínají nebo pro ty, co už to znají, ale mohou objevit nové obzory. Všechno záleží na ohlasech a mé chuti v tomto pokra?ovat. Možná jednou ud?lám n?jakou ?eskou stránku v?novanou iR, ale kdo ví. První díl v?nuji pokro?ilejší technice závod?ní. Šet?ení paliva A?koli se proti tomu snaží spousta jezdc? bojovat a iRacing tým d?lá co m?že, aby se takovýmto závod?m vyhl, ob?as se jim stane, že n?který závod v kategorii C+ spadne na rozmezí 0 a 1 zastávky. Nevím pro? lidé tyto závody nemají rádi, protože práv? ty p?ináší zajímavé strategie a já je mám nejradši. Jednou vzpomínám, že jsem se na Suzuce držel do t?í vte?in za vedoucím závodu. Pak t?i kola p?ed cílem musel jet do box? dotankovat 15l, aby dojel. ?ekal, že ho budu následovat ve stejném kole, ?i o kolo pozd?ji. Jaké bylo jeho p?ekvapení, když jsem dokon?il závod 20s p?ed ním a t?etí, který jel stejnou strategii jak já skon?il až 35s za mnou (po 20 kolech). Oba dva nechápali, jak jsem to tempo udržel a abych p?iznal pravdu, já také ne. Nicmén?, doufám že si užijete video a nezapome?te se více než na závodní stopu soust?edit spíše na pedály. http://www.youtube.com/watch?v=AP40pJsr26g |
13.9.2013 | #610 |
Regular Member
Join Date: 20.3.2005
Location: Plze?
Posts: 654
|
Rady a tipy ja urcite uvitam. Uz iR jezdim dyl, ale ani zdaleka ten sim a veci okolo neznam tolik, kolik bych chtel a nekdy vylozene potreboval.
Vynucenou uspornou jizdu s pohledu paliva moc rad nemam. Kdyz nekdo umi jet rychle a zaroven usporne, je to jeho umeni. Ostatni at jsou penalizovani tim, ze vezou vic paliva (jsou tezsi) a pripadne dyl tankujou. Uznavam ale, ze to je uplne stejny jako s vydrzi pneu. A vetsinou beru jako zabavu hledani toho kompromisu mezi rychlou a uspornou jizdou. I v LFS to je klicovy hlavne u vytvalostnich zavodu. Clovek proste musi vydrzet jet hodinovej stint i za tu cenu, ze se musi dost krotit. Kdyz to nedam, but musim dat zastavku navic, nebo se rovnou vysekam.
__________________
Cin ostatnim to, co si prejes, aby cinili oni tobe. |
17.9.2013 | #611 |
Member
Join Date: 24.5.2012
Location: Pilsen
Posts: 415
|
Chci se s vami podelit o me dnesni zazitky z testovani na Philip Islandu..
Se vsim jsem odjel jen par kol, max 10min, s V8SC jsem se ucil trat, takze asi 20min, s Formuli, SR8 a GT40 nejmin - 3 kola. F1 je moc a GT40 je nuda. Po?adí jsem dal podle dosažených ?as?, né podle po?adí jízdy. V8SC 1:36 Mr. Hyde CTS-V 1:34.5 ma koule, mnohem snazsi nez V8 ale porad narocny, docela zabava, nadherny zvuk GT40 1:34 hodny midpack, trochu bezpohlavni, snadna ovladatelnost, odjel jsem jen 3 kola - nezabavne, ale urcite dobra volba pro delsi zavod SR8 1:28 WOW!! Neskutecnej narez!!! Na technicky trati to musi byt neuveritelnej zabijak.. C6.R 1:27 bozi, neni tak brutalni jako V8SC, mnohem lip drzi, ten zvuk!! MkXX 1:27 hruza a des... HPD 1:23 parada, hrozne sikovny auticko, okamzite souzneni..proste Honda no FW31 1:15 insane..almost shit my pants!! Nejlepsi auta 1.-3. HPD + C6.R + SR8 ...... 4. GT40, 5. CTS-V Nejvetsi zabijak: V8SC Nejvetsi srot: MkXX Bez ceho nemuzi zit: C6.R, SR8 a V8SC Philip Island je pecka! Jdu jeste prohnat Corvettu EDIT: S Corvettou kon?ím na 1:26, pak už to kazím, na SPA 2:16.5, Interlagos 1:31
__________________
|
20.9.2013 | #612 |
Member
Join Date: 24.5.2012
Location: Pilsen
Posts: 415
|
Mustanga už mám, ten je super, akorát pomalej a slabej feedback má, jak to má úzký gumy a m?kkej podvozek. Ale zazávodim si s nim ur?it? rád, až se pojede na trati, kterou mám.
__________________
|
21.9.2013 | #613 |
Member
Join Date: 30.4.2011
Location: Brno
Posts: 278
|
Rady a tipy 2 - Nastavení
Správné nastavení je vždy nutné. A protože v iR je toho k nastavení docela hodn?, sepíši sem to nejd?ležit?jší, co se dá lehce p?ehlédnout. Kalibrace Kalibrace volantu je asi nejd?ležit?jší. V prvním kroku ho oto?te od dorazu k dorazu, abyste ur?ili krajní hodnoty a poté volant vycentrujte. V dalším kroku oto?te volant o 90° doleva. D?láte to pro správné ur?ení rozsahu, aby rozsahy aut odpovídaly skute?nosti. V dalším kroku musíte volant vycentrovat. Až v tomto kroku se ur?í p?esný st?ed. Mn? se nejvíce osv?d?ila metoda "prost? ho lapnu tak, jak ho držím na rovince". Žádná jiná metoda mi nezaru?ila takovou spokojenost s centrem. U pedál? se nedá nic zkazit. Další nastavení Nyní si projdeme jednotlivé možnosti podle tohot screenu Za?neme dole. Zatrhn?te Use custom controls for this car. Ud?lejte tak i v p?ípad?, že používáte stejné nastavení pro všechna auta. D?vod se dozvíte. Steering Hodnotu prvního jezdce nem??te. Druhý jezdec by m?l být úpln? vlevo se stejnou hodnotou jako první a tato hodnota byla ur?ena p?i kalibraci. Jinak si rozhodíte linearitu zatá?ení. Brakes Force factor ur?uje linearitu brzdového pedálu. Toto nastavení je do velké míry velmi subjektivní. Defaultní hodnota (1.8 myslím) je doporu?ována pro všechny pedály s potenciometrem. Toto je velmi nelineární. Pedály se sníma?em zatížení (load cell) jako Clubsport, CSR Elite apod. mají doporu?enou hodnotu 0 = lineární. Abyste poznali, jak to p?esn? funguje, tak si sešlápn?te brzdu tak ze 3/4, sledujte její animaci vpravo a zárove? si pohybujte jezdcem vlevo. Jak je ze screenu patrné, mám nastavenou hodnotu 0, a?koli mám nemodifikované pedály G27. Pouze jsem metodou pokus omyl zjistil, že jsem s tímto nastavením nejkonzistentn?jší v bržd?ní a dokážu se držet na hranici zablokování. Takže si r?zné hodnoty nastavte a zkuste, co sedí vám. Force feedback Ur?it? si zatrhn?te Use linear mode. Nyní p?ichází na ?adu d?vod separace nastavení ovládání pro jednotlivá auta. Strength se hodn? m?ní auto od auta a u n?kterých aut i set od setu. Zatímco u V8SC používám nastavení od 3 do 9 podle trati a setu, tak u Mustanga mám hodnoty kolem 37. Správné nastavení se dá zjistit op?t pouze metodou pokus-omyl. Poslední ?ádek (F) ur?uje množství FF ve volantu. Správn? byste se m?li v míst? na trati, kde je nejv?tší FF dostat na oranžovou. Pokud zde ?asto vidíte ?ervenou, m?li byste FF ubrat. Znamená to, že by iR generoval v?tší FF, než volant dovoluje. Naopak pokud se nedostává ukazatel ani do oranžové, m?žete FF p?idat. Min. force - minimální hodnota FF posílaná iR do volantu. Pro správné nastavení musíte použít program WheelCheck, který ji zm??í viz.http://members.iracing.com/jforum/po...0.page#3354416 Driving Aids Zde se snažte všechny pomocníky vypnout, pokud to p?jde. U n?kterých aut nepot?ebujete spojkový pedál (díky antistall u všech aut) a pokud si ji necháte zapnutou, ob?as ji bude iR používat i tam, kde se ani ve skute?nosti nepoužívá a bude vám akorát p?it?žovat. Jako p?íklad V8SC, kde auto clutch šlape spojku b?hem ?azení, a?koli to má sekvenci a auto throttlecut a ani v reálu je nepoužívají (mimo 1 -> 2 n?kte?í). iR ji tam však nacpe na delší dobu než je nutné, takže nejd?íve ztratíte ?as dlouhým ?azením b?hem kterého se díky sešláplé spojce vyto?í motor a pak ješt? proto?íte kola a nem?žete po?ádn? akcelerovat. To? pro dnes asi vše. P?íští týden se asi podíváme na Field of view za 14 dní na tipy pro jednotlivá auta. Pokud si chcete o správném FF p?e?íst, zde je n?co podrobn?jšího: http://members.iracing.com/jforum/po...t/2023748.page |
21.9.2013 | #614 |
Member
Join Date: 24.5.2012
Location: Pilsen
Posts: 415
|
Díky!
EDIT: Prosím o osv?tlení tilt drivingu.
__________________
Last edited by Belda_CZ; 21.9.2013 at 19:56. |
21.9.2013 | #615 |
Newbie
Join Date: 9.3.2012
Location: Brno / Vsetín
Posts: 57
|
Perfektní práce saliku! Taky d?kuju
__________________
Jaroslav Martinec S2 Licence - od 29. 1. 2013 Logitech G27 - od 8. 2. 2013 |
21.9.2013 | #616 |
Member
Join Date: 30.4.2011
Location: Brno
Posts: 278
|
Tilt driving: Jestli máš tablet s Windows 8, který má sníma? naklon?ní, tak ?ídíš náklonem jak u telefon? + plyn a brzda na dotykovém displeji.
|
21.9.2013 | #617 | |
Member
Join Date: 24.5.2012
Location: Pilsen
Posts: 415
|
Quote:
Díky za osv?tlení, myslel jsem, že tím omezím náklony karoserie, ale nic se ned?lo. Poj?te n?kdo zamazdit!! Jel jsem te? po 14 dnech první závod a nabudilo m? to. EDIT: Ta Mazda to je stejn? n?co úžasnýho, nejede to, ale ta jízda prost? baví - no a ty závody, bez komentá?e.
__________________
Last edited by Belda_CZ; 22.9.2013 at 00:30. |
|
22.9.2013 | #618 |
Member
Join Date: 24.5.2012
Location: Pilsen
Posts: 415
|
Na tv?j popud jsem stáhl brzdy na 0 - pecka, m?žu si dovolit hrozný v?ci te?.
A stáhl jsem taky FF u n?kterých aut, t?eba u V8SC z 60 na 20, je to super. U Mazdy ale zatím pod 60 nejdu.
__________________
|
29.9.2013 | #619 |
Member
Join Date: 30.4.2011
Location: Brno
Posts: 278
|
Rady a tipy 3 - FOV
FOV = Field of view, ?esky úhel pohledu, je grafické nastavení pro pohled z auta. Je známo, že spousta lidí má fov nastavený špatn?, a? již zám?rn?, ?i ne. Hlavním problémem je, že drtivá v?tšina her/simulátor? ji má továrn? špatn? nastavenou. Zažitý pohled je, že se na monitoru díváme na obraz, který bychom vid?li, kdybychom v aut? opravdu sed?li. Klasicky na jednom monitoru tak vidíme celý volant, levé zrcátko i vnit?ní zrcátko (FOV 90 až 110). Ano na poježd?ní a seznámení normální pohled. Pokud ale chceme být p?esní, musíme monitor vnímat ne jako zobrazení toho, co bychom vid?li, ale jako okno do virtuálního sv?ta (nazna?en kružnicí). Pro výpo?et správné úhlu pak lze použít následující vzorec. D?ležité je opravdu použít ší?ku monitoru ne úhlup?í?ku. Možné je i použít kalkula?ku v iR v Options->Graphics Nejnižší hodnota v iR je 45, což používám, ale jako správné mi vychází asi 41. Když si zkusíte p?ejít z 90 (nebo podobné vysoké hodnoty) na podobn? nízkou, v prvním momentu to bude šok, nebo? budete mít pocit, že nic nevidíte. Pokud se rozhodnete p?ejít na správné nastavení fov, p?i?emž rozdíl je ohromný, zkuste zm?nu po 5 stupních týdn?. Pro? vlastn? správné fov? Nejd?ležit?jším d?vodem je, že úhly, které uvidíte na monitoru, budou stejné jako v simulovaném sv?t?. To stejné, pouze v menší mí?e, pak platí pro vzdálenosti. K ?emu správný úhel? K mnohem snažšímu trefování apex?. Já jsem za?ínal také na 90, ale nedalo mi to spát, a tak jsem p?ešel na 60, protože v té dob? se mi 45 zdálo nepoužitelné. Po pár kolech jsem najednou zrychlil o 0,5s, jenom díky tomu, že se mi za?alo da?it mnohem lépe trefovat apexy. Po p?l roce jsem p?ešel na 45 a získal další p?l vte?inu. Je možné, že tomu nev??íte, ale je to tak. Výhodu pak mají majitelé t?í obrazovek. Ti mohou op?t použít kalkula?ku v iR nebo ve výše zmín?ném vzorci nahradit ší?ku monitoru p?ímou vzdáleností vn?jších okraj? krajních obrazovek a vzdálenost k monitoru vzdáleností k této pomyslné ploše. Pokud si v iR správn? nastavíte ší?ku ráme?ku obrazovek (bezel), a zapnete Render screens separately, iR pak vynechá p?i renderování oblast za ráme?kem, takže vám budou obrazy sed?t bez schod?. Úhel mezi obrazovkami se pak ur?uje následovn?. Nastavení u jiných sim?: LFS: WTHITV = What the hell is this value, jako vážn?, hledal jsem, zkoušel jsem, ale nenašel jsem, ?emu to odpovídá, jakou to má mít jednotku, jak je aplikována p?i renderu, nic prost?. Pro stejný zážitek jako 45 v iR mám v LFS 80. rFactor: Tady jsem slyšel, že místo ší?ky, po?ítají s výškou. Op?t pro stejný pocit požívám 30 (nastaveno ru?n? p?es config soubor) nkPro: Stejné hodnoty jako iR. RRRE: N?jaký násobek ?ehosi. Mám pocit, že asi 90, ale nejsem si jistý. Používám 0.5x Last edited by salik1992; 29.9.2013 at 21:55. |
22.10.2013 | #620 |
Member
Join Date: 30.4.2011
Location: Brno
Posts: 278
|
Changelog na S4 2013
Web: My Account My Account aktualizován pro jednodušší používání. Lze tu nastavit emailové notifikace. Ukazatel po?así Aktuální po?así místnosti ve widgetu What's Hot. Driving School a How-To Videa Kompletní p?ed?lávka --> rychlejší, snažší, spolehliv?jsí Multi-Platform Downloads Kliknutím na "Other Download Options" je možné vybrat ke stažení jinou verzi systému. League Page Možnost p?idání upozorn?ní (emailem) p?ed plánovanými ligovými závody (kráceno) Automatická Diskvalifikace Všechny hosted sessions mají možnost automatické diskvalifikace po daném množství incident?. League Racing P?idány tyto možnosti: - Open qualifier only - Open practice + open qualifier - Open practice + lone qualifier (kráceno) Simulace: Grafika - Podpora skinu 2048x2048. Povolte v nastavení. - Memory slider až do 3GB. - Remove uncompressed car textures option and always force it off. - Remove prefer shadow maps option and always force it on. - Add in app.ini [Drive Screen] UIOffsetBottomPct=0 posunutí spodku obrazovky pro lepší ?itelnost black box?, pokud je zakrývá ?ást kokpitu. Je to integer, takže 10 je 10%. - Odstran?n bug u stín?, který zp?soboval proužkování stín? Oculus Rift - Oculus SDK 2.5 - Odstran?na manuální kalibrace, použije se ta z riftu (ovlada?e) - "RiftEnabled=0" dovolí vypnout detekci riftu (problém s falešným rozpoznání n?kterých monitor? jako OR) - Úprava zobrazení p?i pohybu (vylepšený model hlavy a krku) SDK - P?idán IsSpectator flag do session stringu. - P?idán LapDeltaToSessionLastLap parameter. - RadioTransmitCarIdx funguje podle grafického uživatele. Race Control - Možnost diskvalifikace po dosažení incident limitu. - Trat? mohou mít S/F line jinde než na za?átku roštu. Ovlivn?ny: Suzuka, Spa Francorchamps a Mount Panorama. - Upraven algoritmus pro vypušt?ní vozidla startujícího z box?. Nem?lo by se dostat do paklu, ale nem?lo by být zdrženo pomalým startujícím (resp. havarujícím na startu) Ovlada?e - Podpora hot pluging. Možnost p?ipojení b?hem simulace a správné rozpoznání. --> Zapomenutý nep?ipojený volant by nem?l vést k nutnému restartu iR a možné ztrát? konfigurace - Opraveny nekonzistentnosti s ovlada?i FF b?hem spušt?ní. (Doufám, že to opraví ten bug, kdy musím G27 vyto?it o více než 180° na jednu stranu p?ed spušt?ním, jinak se zamkne na rozsah 180°) - centerSpringPct v app.ini umož?uje aktivovat pružinové vracení - V?tšina joystick? by se m?la sama zkalibrovat (kamery) -Manuální kalibrace spolehliv?jší u nízkých rozsah? - Kalibra?ní data v souboru JoyCalib.yaml. Možnost ru?ní editace pro up?sn?ní t?eba u pedál? (vytvo?ení mrtvé zóny u brzdy ?i drobné zkrácení rozsahu u plynu) - Podpora až 32 joystick? (místo 8) - Hat switches podporují diagonály - V app.ini [ForceFeedback] disableAutoCenter=1 povoluje centrování joystick? s FF (kamery). Netýká se volant?. - Split the trigger buttons on the XBox 360 controller into two axes using the XInput api. This can be turned on or off with the app.ini [Force Feedback] seperateXBox360Triggers=1 option. Force Feedback - Upraven algoritmus výpo?tu minimální síly a její rozsah Drafting - Upraven drafting na Road stran? u v?tšiny voz? New Tire Model - v5 Updates - Vylepšení algoritmu pro valivé t?ení, které produkuje v?tší opot?ebení a zah?ívání. (Snad konec dlouhov?kých pneumatik) - Upraven grip v nízkých a vysokých rychlostech (snížen resp. zvýšen). - Grip je závislý na opot?ebení (vylepšení algoritmu). - Dostanou NTMv5: · Legends Ford '34 Coupe · Mazda MX-5 Cup · Mazda MX-5 Roadster · Pontiac Solstice · SCCA Spec Racer Ford · VW Jetta TDI Cup - Mají NTMv5: · Lotus 49 · Skip Barber Formula 2000 · Street Stock · Williams-Toyota FW31 Sponsors - Vpomínka na Morgan Schooley. 2048x2048 Textures - Všechny vozy te? mají 2048x2048 textury, z 1024x1024. Cadillac CTS-V Racecar - Zvýšeny síly na kolech, aby sed?ly s ostatnímy vozy. Chevrolet SS-Gen6 - Zm?n?n limit pásky --> v?tší zah?ívaní a omezení tandem?. - P?idáno zelené sv?tlo zapalování. Dallara IndyCar - Nové externí zvuky. Ford Fusion-Gen6 - Zm?n?n limit pásky --> v?tší zah?ívaní a omezení tandem?. - P?idáno zelené sv?tlo zapalování. Ford GT - Úprava modelování p?edního zav?šení. - Úprava tankování (zm?ny po 5l namísto 7.8l). Ford Mustang Class B - Nové auto. Setup i fyzika by m?la být stejná jako U Imapaly B. (stejn? jako CH a F gen6) Legends Ford '34 Coupe - NTMv5 a drobné úpravy fyziky. Mazda MX-5 Cup - NTMv5 a drobné úpravy fyziky. - Minimální sv?tlá výška zvýšena na 5" Mazda MX-5 Roadster - NTMv5 a drobné úpravy fyziky. - Minimální sv?tlá výška zvýšena na 5" Pontiac Solstice - NTMv5 a drobné úpravy fyziky. SCCA Spec Racer Ford - NTMv5 a drobné úpravy fyziky. VW Jetta TDI Cup - NTMv5 a drobné úpravy fyziky. Williams-Toyota FW-31 - Úpravy tlaku po desetinách psi. Circuit de Spa-Francorchamps - Grand Prix a Endurance konfigurace mají S/F line na horním roštu, tam co je šachovaná ?ára (dle skute?nosti) New Hampshire Motor Speedway - P?idána konfigurace Legends oval. New Jersey Motorsports Park - Dostupné jako Tech Track. Mount Panorama Circuit - Dostupné. (S/F line by m?la být pod nadchodem na za?átku rovinky dle skute?nosti) Suzuka International Racing Course - S/F line zhruba v polovin? roštu (dle skute?nosti). (upraveno a kráceno) |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|