1.4.2008 | #11 |
LFS Guru
Join Date: 20.4.2005
Location: Brno
Posts: 1 868
|
Muhehe, nektere diskutery zde muze omluvit snad jen to, ze nemaji povinnou fyziku ;-)). Preposilam svoje vysvetleni, ktery jsem psal v rychlosti na IRC:
1) Uloha je spatne zadana, protoze v ni chybi pocatecni podminky. 2) a) Kdyz jsou na zacatku ledadlo i pas v klidu (tzn nepohybuji se vuci okoli) tak letadlo vzleti a pas muze delat, co chce. b) Kdyz na zacatku ledadlo stoji na pasu a pohybuje se smerem dozadu (vuci okoli) s vypnutyma motorama vetsi rychlosti, nez je schopny dosahnout, tak se nerozeti. V pripade 2) a) to bude pro letadlo o neco malo tezsi, nez na normani ranvej, presneji o treni os a podvozkovych kol. Toto treni je mozne pro ucely ulohy zanedbat ;-). Otazka totiz zni: vzleti/nevzleti, letadlo ma vyznamnou vykonovou rezervu na prekonani nasobku toho treni. Ty osy sou delany tak, aby to treni bylo minimalni. Kola se neroztrhnou, nejvetsi napor na podvozkovy kola je pri pristani, kdy se z nuly roztaci treba na nejakych 400, to je napor. To, ze ve finale pojedou treba 1000km postupne zrychlenych nehraje roli. Taky si uvedomme, ze po rozjeti letadla i treba na 0.5Km/h muze pas skokove zrychlit treba na 1000Km/h v opacnem smeru (dozadu), a letadlo se stejne nepohne dozadu. Kdyz tu ulohu reformuluju takto: Mame ponorku, ktera ma "podvozek" a sedi na dne rybnika na pasu. Ponorka se pohybuje dopredu, pas dozadu. Pas muze jet libovolnou rychlosti dozadu. Otazka zni, je ponorka schopna uniknout z pasu? Kazdymu asi prijde prirozeny, ze srouby ponorky se "zaprou" o vodu a ponorka proste odjede, pas nepas, pokud na zacatku ulohy stala v klidu vuci okoli. Last edited by Kada; 1.4.2008 at 10:23. |