12.2.2007 | #1 |
Regular Member
Join Date: 15.3.2006
Location: Plze?
Posts: 910
|
Co je real a co ne?
Zdarec,
m?l bych takovej za?áte?nickej dotaz. P?ed pár minutama jsem dostal banána na STCC, že prej cheatuju. Byl tam napsanej i asi d?vod pro?, ale ?um?l jsem ven z okna a všiml si mizejícího nápisu až v posledním zlomku vte?iny, když už jsem byl venku. Už jsem se sice dotazoval na STCC, ale anglicky si zas tak moc dob?e nepokecáme, takže se radši zeptam odborník? tady (sice se o závod?ní zajímam, ale z TV, netu a tisku se holt nedá zjistit všechno co by m? zajímalo o technice jízdy). Možná to n?komu p?ijde kapku mimo, ale radši ze sebe ud?lam vola a zeptam se. Takže možnosti: 1) automatická p?evodovka - v reálu u závo?ák? asi t?žko 2) pomoc s brzdou, plynem - taky blbost 3) prošlápnutí plynu p?i pod?azení - mam to vyplé, prošlapuju "ru?n?". Ale jak je to v reálu? U slabších aut asi ne, ale u t?ch silných? 4) automatická spojka - mam jen 2 pedály, takže jí zaplou mam. U závodních aut to bývá se spojkou jak? Na rozjezd a pak ?azení bez? 5) ubrat plyn p?i ?azení - nevim, možná je tahle volba kámen úrazu. Ale mam vyplé. Je to rychlejší, neklesne pak tlak v turbu, ale v reálu? Díky moc
__________________
Dokud se n?co nestane (t?eba jestli B?h sešle S3 na zem), tak nic. :)
|
12.2.2007 | #2 | |
LFS Guru
Join Date: 20.4.2005
Location: Brno
Posts: 1 868
|
Quote:
EDIT:Mas odpoved na ofic foru, v podstate jakakoliv zmena helpu/pomocniku _behem_zavodu_ zpusobi ban. Last edited by Kada; 12.2.2007 at 23:36. |
|
12.2.2007 | #3 |
Regular Member
Join Date: 15.3.2006
Location: Plze?
Posts: 910
|
Asi jsem to nenapsal zrovna ideáln?, myslel jsem že se to bude brát jako samoz?ejmost, ale radši to napíšu: S automatem nejezdim a ani za boha bych ho nepoužil.
__________________
Dokud se n?co nestane (t?eba jestli B?h sešle S3 na zem), tak nic. :)
|
13.2.2007 | #4 |
Member
Join Date: 30.10.2005
Location: Brno
Posts: 242
|
ja bych to videl nasledovne:
1. nesmysl 2. nesmysl 3. rekl bych ze hi tech auta mohou mit tuto funkci. treba F1 si myslim ze to ma, u GT je NUTNOST meziplynovat vlastni nohou, u mensich aut to tam jde sazet i bez toho 4. pokud je to auto vybaveno prevodovkou s primym razenim bez synchronu, je mozno na spojku po rozjeti zapomenout. V LFS to myslim bez spojky nezaradi ani v GTR. 5. pouziva se u sekvencnich prevodovek- tzv. powershift- pri razeni jde impuls do ridici jednotky motoru, ktera na cca 50-100 ms vynecha aby mohlo dojit k prerazeni.
__________________
______________________________ lemra racing team. L| Dan Michl |
13.2.2007 | #5 |
LFS Guru
Join Date: 22.7.2004
Location: hk
Posts: 2 643
|
ja myslim ze f1 to nemaj, jestli si dobre pamatuju, tak prave tohle me loni trochu zarazilo pri sledovani prenosu, kdyz tam byla videt ta vec, ktera znazornuje, jak kdo slape na pedaly. schumacher daval pri podrazovani plyn, alonso ne...
__________________
|
13.2.2007 | #6 |
Member
Join Date: 14.11.2004
Location: M?lník
Posts: 159
|
Tam slo spis o to ze schumacher pri prujezdu zatackou stal porad na plynu kdezto alonso ne , rychlost razeni u f1 je kolem 20-40 milisekund tzn by nestih na ten plyn slapat :-)
__________________
M?j podpisový obrázek byl op?t nejhez?í a proto my byl administratorem smazán . |
13.2.2007 | #7 |
LFS Guru
Join Date: 22.7.2004
Location: hk
Posts: 2 643
|
ted jsem si vzpomel, ze schumacher mel na to nejakou featuru v elektrice
__________________
|
13.2.2007 | #8 |
Member
Join Date: 30.10.2005
Location: Brno
Posts: 242
|
jeste trochu oftopiku. s automatem jsem jezdil- naposled bylo dite nejaky nervozni, tak jsem ho mel v jedne ruce a druhou jsem pilotoval. automat v LFS je docela realisticky- zazival jsem uplne stejne pocity bezmoci jako kdyz jsem se snazil jet rychle s autem s automatem v realu. Proste radi uplne blbe (hlavne dolu)
__________________
______________________________ lemra racing team. L| Dan Michl |
13.2.2007 | #9 |
LFS Guru
Join Date: 20.4.2005
Location: Brno
Posts: 1 868
|
U nekterych automatu jde podrazeni vynutit nekolikerym (2x ?) proslapnutim plynu. V F1 byl nejakej rok automat smerem nahoru povolenej, ne?
|
13.2.2007 | #10 | |
Member
Join Date: 15.12.2006
Posts: 136
|
Quote:
Teda krome toho ze automat obvykle ma sam ochotu podradit pri vetsim seslapnuti, kick-down ve sve podstate funguje tak, ze pri jeho seslapnuti se zaradi nejnizsi v tu chvili mozny kvalt (t.j. nepodradi, pokud by motor mel jit za omezovac). Ale klidne stane ze podradi i o vic kvaltu najednou, je-li to mozne. Last edited by kmarty; 13.2.2007 at 19:30. |
|
13.2.2007 | #11 |
Senior Member
Join Date: 12.2.2006
Location: Ostrava,F-M
Posts: 1 002
|
A já myslel, že u každýho automatu jsou i tla?ítka na ?azení jak m?l už v mnoha vozech strejda
__________________
► Powerful Motorsport Team ◄→ P4 3GHz → Ati X700PRO → MSI 915P → 1GB RAM → 350GB HDD → DFP |
13.2.2007 | #12 |
Regular Member
Join Date: 15.3.2006
Location: Plze?
Posts: 910
|
D?kuju moc, jsem zase o n?co chyt?ejší.
Ohledn? toho banána na STCC - dostal jsem ho neprávem, z pmka na STCC fó?e jsem pochopil, že m? systém m?l hned po opušt?ní garáže hodit zp?t a upozornit, abych ud?lal zm?nu v "driver aids". Ale protože systém nefungoval, tak jsem si v pohod? mohl odjet 3 závody. V pr?b?hu 4. závodu se to ale nahodilo a systém zjistil že má v závod? auto se špatným nastavením, takže to vyhodnotil jako cheat a následn? jsem dostal banána. Regulérní nastavení je bu? - 1) automatická spojka + ubrat plyn p?i ?azení. To je ale pomalý, ta ztráta tlaku v turbu na ten zlomek vte?iny se projeví víc než jsem myslel. Tak t?eba na SO classic jsem bez toho zajížd?l ?asy tak za 51:9-52, po zapnutí jsem nešel pod 52,3. Druhá možnost je manuální spojka. To je kapku problematický, protože t?etí pedál nemam a dávat si spojku na tla?ítko... No teda zkoušel jsem to a šlo by to, ale ergonomicky to neni moc dobrý (a pocitov? taky ne). M? te? napadá... Ješt? jeden dotaz na závodní praxi. Mám auto, n?co jako XRT. 250 koní, 1200 kilo. Není vybaveno "prevodovkou s primym razenim bez synchronu", takže musim p?i každém ?azení šlapat na spojku. Jak to bude fungovat p?i pod?azování? Když mám automatickou spojku, levou nohou brzdím a pravou nohou dávám meziplyn, abych zabránil blokování zadních kol. Ale když budu mít tu spojku, tak levou nohou p?jdu na spojku a pravou na brzdu. Že by tedy ten meziplyn nahradila práce se spojkou? Díky moc a omlouvám se že se tak vyptávam, ale p?ijde mi super že n?komu jako m? tu odpovídá jezdec evropské vrcha?ské špi?ky Dan Michl.
__________________
Dokud se n?co nestane (t?eba jestli B?h sešle S3 na zem), tak nic. :)
|
13.2.2007 | #13 |
LFS Guru
Join Date: 22.7.2004
Location: hk
Posts: 2 643
|
jednak prace se spojkou a druhak se da slapat pravackou na oba pedaly zaroven
__________________
|
13.2.2007 | #14 | |
Administrator
Join Date: 28.11.2004
Location: Jablonec n. N.
Posts: 2 944
|
Quote:
edit: p?i pod?azování s t?ema pedálama budeš muset dávat meziplyn pravou nohou ( Heel-and-toe ), ale na plastových pedálech kde brzda neklade moc velký odpor je to dost t?žký. Last edited by Pablo; 13.2.2007 at 20:46. |
|
13.2.2007 | #15 |
Member
Join Date: 30.10.2005
Location: Brno
Posts: 242
|
jak rika jet. ja jsem ale pri zavodech rad, ze se trefuju jenom na jeden pedal, takze slapani na dva pedaly si nechavam do rezimu "just cruising" v seriaku pouze pro dosazeni vetsi plynulosti pohybu.
s tim automatem byl ten problem, ze mel jakoustakous paku pro "sekvencni razeni", ale oproti zavodnimu autu s opacnym ovladanim. cili nepouzitelne. automat samozrejme podrazuje krasne, ale asi o 1-2 vteriny pozdeji nez bych to potreboval, a to v kazde zatacce. a ze jich bylo....
__________________
______________________________ lemra racing team. L| Dan Michl |
13.2.2007 | #16 | |
Member
Join Date: 15.12.2006
Posts: 136
|
Quote:
Tedko frceji ruzny ty jakosekvencni razeni a padla, coz je to nejhorsi co mohlo nekoho napadnout v klasickym HDM automatu. Zlaty volby PRND321. Jinak s tou rychlosti v razeni, on ten automat je preci jenom pro pohodlnu a klidnou jizdu. Ne ze by se s nim nedalo jet svizne, ale preci jen proc to delat? :-) Na radeni prece mame LFS :-) Pripadne ti majetnejsi, ke kterym se bohuzel neradim, jeste jedno sportovni auto s manualem :-D |
|
13.2.2007 | #17 | ||
Regular Member
Join Date: 15.3.2006
Location: Plze?
Posts: 910
|
Quote:
Quote:
Když to tak vezmu, ta STCC liga bude docela pro maséry. Jedni budou muset ztrácet ?as nastavením, druzí se trápit šlapánim na t?i plastový pedály. Edit: teda v p?ípad? G25 asi ne, ale stejn? pochybuju že ty pedály budou tak tuhý jak v aut?.
__________________
Dokud se n?co nestane (t?eba jestli B?h sešle S3 na zem), tak nic. :)
Last edited by Ghost_CZ; 13.2.2007 at 21:06. |
||
13.2.2007 | #18 |
Senior Member
Join Date: 15.5.2005
Location: Plze?
Posts: 1 360
|
Heel-toe - opakování matka moudrosti (i s obrázkama, ale anglicky)... Pro zábavu jsem to zkoušel, ale bolí od toho noha a chce to trochu akrobacie.
Btw pedály u g25 nejsou zas tak daleko od reality...
__________________
Kopal jsem za EGT a byl jsem Escargot Rally Team manager. Už ani nepoužívám nastavení voz? od XEDOX engineering.
Hrál jsem na: Asus P4P800SE | Intel P4 2.8@3.4 | 1 GB DDR | ATI X800GTO | Logitech G25 |
13.2.2007 | #19 | |
Administrator
Join Date: 28.11.2004
Location: Jablonec n. N.
Posts: 2 944
|
Quote:
M? teda heel-and-toe ani u G25 pedál? moc nešlo, lidi je r?zn? modifikujou aby se to dalo líp -> http://forum.rscnet.org/showthread.php?t=277657 |
|
14.2.2007 | #20 |
Administrator
Join Date: 26.9.2004
Location: Plzen
Posts: 1 668
|
slapani na oba pedaly pravou nohou jsem se naucil kdysi prave na zigulech, kde jsem to pouzival pri podrazovani, aby mi neustrelil lehkej zadek hlavne v zime. Od te doby to pouzivam tak nejak samozrejme ve vsech autech, takovej manualni synchron, mam pri tom pocit, ze auto tolik netrpi, jako kdyz clovek podradi a necha na hulvata roztocit motor silou od napravy
__________________
Team: ACTUAL LINUX e-Racing Team . . . . . .Sponzor: ACTUAL LINUX s.r.o. . . . . . . Jabber: tairo(zavinac)jabber.actual.cz |