20.5.2008 | #1 |
LFS Guru
Join Date: 29.9.2007
Location: Praha
Posts: 1 749
|
Meziplyn
Jak delate meziplyn? Primo heel 'n' toe nebo to delate malikovou hranou. Podle me klasickej heel 'n' toe proste v normalnim aute udelat nejde bez upravy pedalu nebo prostoru okolo pedalu.
Zkousel jsem zatim jenom ve Felde a Fabii. Ve Felde je brzda na me tak akorat tvrda a plyn je v podobne neli stejne urovni jako brzda. Problem je v tom, ze se mi nevejde koleno pod volant, takze nemuzu provest rotaci chodidla o 30°. U Fabie mam problem, ze brzda je strasne mekka a ostra, takze kdyz chci udelat meziplyn, tak pri kazdem proslapnuti plynu zacnu o dost vice brzdit. Narazim na sonykovu zpravu v strojich snu. Jo a jeste ma cenu vubec delat meziplyn s neutralem nebo to je lepsi delat se zmacknutou spojkou?
__________________
N?kte?í lidé tvrdí, že milují Severní smy?ku, bu? lžou, nebo tam nejeli dostate?n? rychle. 16 Jan Širl |
20.5.2008 | #2 |
LFS Guru
Join Date: 10.9.2005
Location: Brno
Posts: 1 601
|
Pleteš trochu dva pojmy do jednoho - prošlápnutí plynu p?i pod?azování (a bržd?ní) a meziplyn. Meziplyn je dnes zbyte?nost, d?íve se použílval pro rozto?ení kole?ek v p?evodovce, tzn tady máš zárove? odpov?? na svou otázku a sice, p?i za?azeném neutrálu, se spojkou bys je nerozto?il. Dnes není t?eba to d?lat.
Prošlápnutí plynu se pak d?lá z d?vodu, aby se ti nezablokovaly kola, až pustíš spojku. Protože v té chvíli se k brzdné síle brzd p?idá motor a to po?ádn?, protože se celej roztá?í do pat?i?ných otá?ek kv?li pod?azení. Tím, že lehce ?ukneš do plynu, tak jej již rozto?íš a zablokování kol nehrozí. Tzn. tady sta?í p?i vyslápnuté spojce, není t?eba neutrál bez spojky. Krom šet?ení spojky ale ani tohle není v?bec t?eba d?lat
__________________
Powerful Motorsport Team Opera for better browsing metal4ever, BLDC, last.fm Core2Duo T7500 2,2GHz, 2GB RAM, ATI mobility radeon HD2600 |
20.5.2008 | #3 |
LFS Guru
Join Date: 29.9.2007
Location: Praha
Posts: 1 749
|
no dobre ale co potom znamena heel and toe. Ja mel za to ze to je specificky meziplyn ktery delas do brzdeni kdy toe je palec, kterym brzdis a heel je pata, kterou pridavas plyn.
edit: viz 2:30 EDIT2: tady spojku pousti
__________________
N?kte?í lidé tvrdí, že milují Severní smy?ku, bu? lžou, nebo tam nejeli dostate?n? rychle. 16 Jan Širl Last edited by JENDAN; 20.5.2008 at 16:32. |
20.5.2008 | #4 | |
Member
Join Date: 19.2.2008
Location: Praha 4 - Hodkovi?ky
Posts: 143
|
Quote:
Jinak v dnesni dobe to neni zbytecny. Je stale dobry to delat poradne (tim myslim v neutralem) nez to delat napul (jen s vyslapnutou spojkou), i kdyz to uz neni treba (protoze maj dnesni prevodovky synchrony). Radis hladceji, setris synchrony, zaroven eliminujes utrhnuti kol (ktere dosahnes i pouhym proslapnutim plynu, ale bez techto bonusu) a navic treba kdyz potrebujes v kopci jednicku, tak ji tam pichnes, aniz by ses musel zastavit a cpat tam jednicku a cekat, nez tam vleze. A navic podle me neexistuje blazenejsi pocit, nez kdyz se vam povede krasnej meziplyn s hladkym zacvaknutim jak po masle. Navic nestaci lehce tuknout, ale roztocit motor minimalne na stejny otacky, jaky pravdepodobne nastanou pri naslednem podrazeni. Pokud otacky nevyrovnas dostatecne, tak to auto porad trosku skubne a muze se utrhnout. Chce to trochu cviku na odhadovani otacek, ale s "neutralovym" meziplynem mas jistotu, ze kdyz ti to pekne zapadne, tak si vyrovnal otacky dostatecne a mas jistotu, ze si meziplyn nepodtocil a neutrhnes kola
__________________
Objem ni?ím nenahradíš! A když už není co vrtat, použij kompresor! Last edited by Sparco; 20.5.2008 at 17:13. |
|
20.5.2008 | #5 |
Member
Join Date: 19.2.2008
Location: Praha 4 - Hodkovi?ky
Posts: 143
|
Jak Jendana znam, zajima ho urcite (protoze to zajima nas oba), jak a ve kterych autech konktretne provadite meziplyn z hlediska:
1) samotneho meziplynu (otazka toho, jak dobre auto reaguje na plyn, jakou ma prevodovku - napr. Fabie je absolutne hloupa) 2) meziplynu + brzdeni (otazka toho, jak prijemne se vam to dela, jaka auta maji dobre rozlozene pedaly a prostor okolo pedalu a kolen - napr. Kadett, Astra a Vectra maji plynovy pedal tak pod urovni brzdy, ze bych meziplyn neudelal ani v kozackach pritelkyne : )
__________________
Objem ni?ím nenahradíš! A když už není co vrtat, použij kompresor! |
20.5.2008 | #7 |
Member
Join Date: 19.2.2008
Location: Praha 4 - Hodkovi?ky
Posts: 143
|
Jo E30 ma skvele postaveny pedaly. I takovyhle "drobnosti" delaji auto tak dobrym, jakym je
__________________
Objem ni?ím nenahradíš! A když už není co vrtat, použij kompresor! |
20.5.2008 | #8 |
LFS Guru
Join Date: 29.9.2007
Location: Praha
Posts: 1 749
|
a myslite si ze uchyceni na zemi je lespi nez nahore? - Nemel jsem moznost vyzkouset
PS: muzete dal odpovidat na moji prvni otazku. Tzn. Jak delate meziplyn? heel and toe nebo zakrnelej s malikovou hranou? Taky dodejte v jakym plechu a pripadne nejaky vychytavky na ktery jste prisli.
__________________
N?kte?í lidé tvrdí, že milují Severní smy?ku, bu? lžou, nebo tam nejeli dostate?n? rychle. 16 Jan Širl |
20.5.2008 | #9 |
Member
Join Date: 16.1.2007
Location: Nitra
Posts: 337
|
najprv som sa ucil samotny medziplyn, najidealnejsie z 5 na 4, postupne prechadzat na mensie a mensie, teda v meste 4->3, lebo na 5 dam malokedy... a v Punte sa to da jedine spickou, na otocenie paty mam malo priestoru na pravu nohu, to by som sa zasekol o volant
a ked je cas, tak aj s ozajstnym medziplynom, ak nie, tak iba cez spojku... a aktualne mam v(e )yron na pravej nohy (nj, futbal), takze iba medziplyn, ziadne brzdenie popritom... |
20.5.2008 | #10 |
Administrator
Join Date: 23.7.2004
Location: Ceska Rep.
Posts: 4 325
|
heel'n'toe jde ve Fordu Granada a Land Roveru Discovery uplne v pohode... jinak jak moc patou nebo malikovou hranou to delam nevim... ale myslim ze tak neco mezi...
ale treba ve skode 120 to bez fyziologickych uprav prave dolni koncetiny nejde
__________________
Do you FEEL THE SPEED?! Navštivte nás na www.zt-racing.com! Mé LFS World statistiky.
www.301.cz Robert '[ZT] Chaos' Kotlaba |
20.5.2008 | #11 |
LFS Guru
Join Date: 16.3.2005
Location: Obcov
Posts: 4 425
|
meziplyn se vyuzival driv kdyz nebyly synchrony na prevodovce. pro ustaleni rychlosti a lepsi zarazeni viz takova Liazka s kterou ted jezdim
provedeni: seslapnu spojku dam neutral, pustim spojku proslapnu plyn, znova spojka a radim kvalt Obcas to musim udela i u dodavky kde uz synchorny maj nejlepsi leta za sebou
__________________
ESCARGOT Racing Team ?len skup. "W2SX"používám nastavení voz? a se?ízení motocyklu od XEDOX engineering ALSC XRR - 33./SROC - 65./HITSKT - 45./MMHHC XFR - 24./CARDO - 59./ICGTR FXR - 32./PCOŠOC - 90. ALTP1 - 7./ALTP2 - 9./ALTP3 - 11./ALTP4 - 5./ALTP5 - 6./ALTP6 - 7./ALTP7 WTCC - 4./ALTP8 XFR - TBA/FOX CUP - 8./EGT PGTR CUP FXR - 5./EGT WTCC 2009 FXO - 9. Last edited by sonyk; 20.5.2008 at 19:13. |
20.5.2008 | #12 | |
LFS Guru
Join Date: 29.9.2007
Location: Praha
Posts: 1 749
|
Quote:
Ja se to ucil na felde a postupoval jsem uplne obracene nez ereserko...od jednicky. Nejsou totiz na ni synchrony. Sami si zkuste ze v 30 vam jednicka nepujde zaradit. Postup pro nauceni samotneho meziplynu bez brzdeni. Potrebujete na to mensi kopec. 1) rozjedete se na neco kolem 30 a mate zarazenou dvojku 2) dake posutujete podle sonyka: seslapnu spojku dam neutral, pustim spojku proslapnu plyn, znova spojka a radim 1 EDIT: kopec potrebujete proto, aby vam vydrzela rychlost, a proto bude mit vice casu na provedeni meziplynu na neutralu. Sam jsem se zezacatku bal proslapavat plyn. Pokud vam to nepujde zkuste jet pomaleji nebo vice vytocit.
__________________
N?kte?í lidé tvrdí, že milují Severní smy?ku, bu? lžou, nebo tam nejeli dostate?n? rychle. 16 Jan Širl Last edited by JENDAN; 20.5.2008 at 20:47. |
|
20.5.2008 | #13 | |
Member
Join Date: 16.1.2007
Location: Nitra
Posts: 337
|
Quote:
kua, rozkecal som sa, chcel som jednoducho napisat, ze viem, ake to je bez synchronov a ked (este, ked som mal 15-16) som s skusal to auto, tak mi 9 z 10 skrtli zuby.. |
|
20.5.2008 | #14 |
LFS Guru
Join Date: 29.9.2007
Location: Praha
Posts: 1 749
|
Jo to bych chtel taky. A rovnou je nemit vsude. Asi si je vyndam
__________________
N?kte?í lidé tvrdí, že milují Severní smy?ku, bu? lžou, nebo tam nejeli dostate?n? rychle. 16 Jan Širl |
20.5.2008 | #15 |
Member
Join Date: 16.1.2007
Location: Nitra
Posts: 337
|
|
20.5.2008 | #16 |
LFS Guru
Join Date: 29.9.2007
Location: Praha
Posts: 1 749
|
dvojita je jenom spojka
__________________
N?kte?í lidé tvrdí, že milují Severní smy?ku, bu? lžou, nebo tam nejeli dostate?n? rychle. 16 Jan Širl |
20.5.2008 | #17 |
Member
Join Date: 19.2.2008
Location: Praha 4 - Hodkovi?ky
Posts: 143
|
Dvojita je i koncovka vyfuku, ale vetsinou ten, kdo ji ma, nevi co je to meziplyn...
Mozna jim ten meziplyn nejde proto, ze vetsinou jezdi ve Fabii RS, a tam ani za pozlacenou M3 Sport Evo nejde udelat...
__________________
Objem ni?ím nenahradíš! A když už není co vrtat, použij kompresor! Last edited by Sparco; 20.5.2008 at 22:26. |
20.5.2008 | #18 |
LFS Guru
Join Date: 29.9.2007
Location: Praha
Posts: 1 749
|
Oni to prece vedi! Oni prece vedi vsechno! Akorat by jim nekdo mohl vysvetlit, ze pri tom radi pod plynem...
__________________
N?kte?í lidé tvrdí, že milují Severní smy?ku, bu? lžou, nebo tam nejeli dostate?n? rychle. 16 Jan Širl |
20.5.2008 | #19 | |
Regular Member
Join Date: 1.12.2004
Location: Okrouhlá
Posts: 533
|
Quote:
Ale nejvice me pobavilo, dkyz jsem chtel dat meziplyn u SUperBa a slapl jsem do prazdna.... Pedal plynu je moc daleko a hluboko |
|
20.5.2008 | #20 |
LFS Guru
Join Date: 29.9.2007
Location: Praha
Posts: 1 749
|
jo prave proto jsem nechapal jak muze sonyk davat meziplyn v oktavece.
Kdyz by jsi uz nahodou trefil ten zapadlej pedal, tak kdyz budes mit neutral tak se asi 233ms nic nestane, protoze to je desni inteligentni auto, ktery si mysli, ze to nahodou nejaky starik ma klepavku v noze. EDIT: lol SUperBa
__________________
N?kte?í lidé tvrdí, že milují Severní smy?ku, bu? lžou, nebo tam nejeli dostate?n? rychle. 16 Jan Širl Last edited by JENDAN; 20.5.2008 at 22:31. |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|