|
17.8.2008 | #1 |
LFS Guru
Join Date: 29.9.2007
Location: Praha
Posts: 1 749
|
Výkon a to?ivý moment
kdyz se podivame na graf vykonu a tociveho momentu. Krivky se protinaji a maximum kazde z nich je vetsinou nekde jinde.
Kde je nejlepsi drzet otacky? Urcite je to spjate s danou situaci. Napr: kopec vyjezd ze zatacky atd. Tohle je nova Skoda Superb 2.0 TDI Tohle je Audi A3 1.8 TFSI Z grafu vyvstava dilema: Je lepsi drzet se v maximalnim vykonu nebo na plose maximalniho tocaku?
__________________
N?kte?í lidé tvrdí, že milují Severní smy?ku, bu? lžou, nebo tam nejeli dostate?n? rychle. 16 Jan Širl |
17.8.2008 | #2 |
Member
Join Date: 17.12.2006
Location: Turnov
Posts: 359
|
Mam dojem ze v oblasti maximalniho Mk je nejvetsi zrychleni.
Edit: No u takhle ploche krivky Mk by se treba pri prujezdu zatackou vyplatilo mit to zprevodovany tak aby si pri prujezdu byl nazacatku toho sposteleho a pri vyjezdu zrychloval az nakonec spolostelho EDIt2: http://www.motorkari.cz/detail-clanku/?cid=3354&kid=866 posledni odstavec
__________________
"Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson Last edited by Mambo; 17.8.2008 at 11:03. |
17.8.2008 | #3 |
LFS Guru
Join Date: 29.9.2007
Location: Praha
Posts: 1 749
|
Diky.
vycerpavajici vysvetleni (cetl jsem to cely) doufam ze to nejak vstrebam
__________________
N?kte?í lidé tvrdí, že milují Severní smy?ku, bu? lžou, nebo tam nejeli dostate?n? rychle. 16 Jan Širl |
17.8.2008 | #4 |
Senior Member
Join Date: 15.5.2005
Location: Plze?
Posts: 1 360
|
Nejsem sice odborník, ale ?ekl bych, že na výjezdu ze zatá?ky by bylo dobrý mít cca 2500 ot. u toho superba a 4500 - 5000 ot. u audi. Sice to není na maximu výkonu, ale p?ece musí být n?jakej prostor, kam ten motor vyto?it, ne? A imo pohybovat se na hranici max. výkonu u dieslu znamená jediný - hodit tam další kvalt.
Jinak v b?žným provozu se ?ídí ideální otá?ky možnostma vlastní pen?ženky, ne?
__________________
Kopal jsem za EGT a byl jsem Escargot Rally Team manager. Už ani nepoužívám nastavení voz? od XEDOX engineering.
Hrál jsem na: Asus P4P800SE | Intel P4 2.8@3.4 | 1 GB DDR | ATI X800GTO | Logitech G25 |
17.8.2008 | #5 |
Member
Join Date: 17.12.2006
Location: Turnov
Posts: 359
|
[quote=Woodbine;90191]Nejsem sice odborník, ale ?ekl bych, že na výjezdu ze zatá?ky by bylo dobrý mít cca 2500 ot. u toho superba a 4500 - 5000 ot. u audi.quote]
No a prave tim ztratis vetsinu akcelerace, pokud se budes drzet na vyjezdu (a budes chtit zrychlovat) tak treba pro superb je idelani mit 1800 pak jak nato slapnes tak do 2500 bude zrychlovat nejvice a pak zacnes zrychlovat pomaleji. Takze idelani je to mit zprevodovane abys byl furt v tom rozmezi 1800-2500 s tim ze posedni kvat vytocis az do max vykonu abys to poradne rozjel. Ale dalsi vec je abys to stihal uradit a aby to bylo pouzitelne na 6 tikvaltu takze musis udelat urcitej kompromis a jit i za max kroutak.
__________________
"Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson |
20.8.2008 | #6 |
Member
Join Date: 5.1.2006
Posts: 243
|
Velmi zjednodusene:
Mk nelze vnimat oddelene od vykonove krivky. Proto neplati, ze je optimalni vyuzivat jen oblasti max. Mk (ostatne u zavodnich motoru by to bylo tezce realizovatelne - tam vypada krivka Mk vyrazne jinak, nez u civilniho turbodieselu). Ale staci si zapamatovat: Prevodovka by mela vzdy byt poskladana tak, aby po prerazeni na vyssi stupen nedoslo k poklesu otacek pod Mkmax. Tam motor nema nic. Ani silu, ani vykon. Je proto lepsi motor vytocit do oblasti s nizsi efektivitou (jak vykonu, tak krouticiho momentu). Takze optimalne by mela rucicka otackomeru poletovat v oblasti Mkmax a max. vykonu... |