|
8.2.2008 | #1 |
Member
Join Date: 5.1.2006
Posts: 243
|
Co to vlastne hrajeme, aneb neco o predjizdeni...
Uvodem pripoustim, ze k sepsani techto nekolika odstavcu me inspirovalo cerstve rozhodnuti sportovnich komisaru v jednom z probihajicich poharu, kteri by meli dohlizet na regulernost souboju na nasich virtualnich tratich.
Vysvetlovanim pojmu "predjeti" nebudu urazet zdejsi komunitu. Predpokladam, ze elementarni vymena pozic na trati je kazdemu jasna. K teto elementarni zmene vsak nedochazi jak v realite (na tu si hrajeme), tak v simulatoru, vzdy za stejnych podminek. Takze Varianta 1. Mate na to jezdecky i naladenim vozu rozdilem temer tridy: Priletite zezadu, mate vseho vic, na stope az tak nezalezi, proste soupere "prepilujete" tam, kde se rozhodnete. Kontrolujete vetsinou to, aby vas ten pomalejsi necim neprekvapil. Varianta 2. Jde vam to o kousek lip, taky vam to o trosicku vic jede, ale jasne to neni: Nepriletite, ale dojedete a sledujete. Driv nebo pozdeji najdete misto, kde je souper slabsi v kolenou a tam ho pojedete. Chce to uz vic soustredeni a pozornosti, drzet se rychle stopy, pripadne zvolit stopu alternativni (pozor, nejde to vsude). Ale vetsinou to vymyslite bez potizi. Porad to davate relativne s prehledem. Varianta 3. Asi to, proc se vubec zavody jezdi. Vyrovnany souper se stejnou dovednosti i podobne naladenym autem. Vyplach adrenalinu temer dokonaly: Pomalu, po metrech a destinach se priblizujete. Srovnate rychlosti a studujete. Ti chytri dlouho. Dve, tri, deset kol "ctete" ty miniaturni rozdily, diky kterym jste se v predchozich kolech dotahl k souperovu pozadi. A zacne sachova partie. Jeden tah na ziskani vyhody vetsinou nestaci. Zacnete tim prvnim. Naznaky predjeti brnkate na protivnikovy nervy a rozbijite jeho pozornost. Udela-li chybu, je vas. Neudela-li, partie pokracuje. Vypadek jeho soustredeni se nedostavi. Nezbyva nez utocit a dostat soupere do nevyhodne pozice. Vy ho NEPREDJIZDITE, vy mu vytvarite podminky, aby nekde nebyl tak rychly, jako doposud, abyste ho nasledne predjet mohl. Obsazenim stopy, bok po boku ho nutite, aby slevil. Je to jenom a vyhradne pozicni boj, protoze on vi, ze tam jste a take na to reaguje. Defenzivni stopou, zmenou nastupu do brzd, "vodi" vas se stejnym umyslem, jaky mate vy. A celou dobu se navzajem nutite k chybe. Protoze chyba toho druheho je vase predjeti. Z tisice variant hledate tu spravnou. Tak nejak je to v realite. To, ze zakladni podminkou je fakt, ze neztratite kontrolu nad vozem v zadne situaci, je asi kazdemu jasne. A "neztratit kontrolu" je stav, kdy auto ovladate vy a ne ono vas. To vsechno, co jsem zde popsal, se muze odehravat eticky - fair play, a nebo take ne. Protoze poslat nekoho na svodidla, promyslene a s umyslem, je to nejmensi. Auto jedouci na hrane staci postrcit klackem a jde... Je to tak asi vse, a tak se oslim mustkem vratim na zacatek sveho prispevku, protoze on mne k napsani techto radku inspiroval. Protoze v realite se posuzuje v prve rade UMYSL, a druhorade mira ztraty kontroly nad vozidlem. A tresta se vetsinou jen ten UMYSL, protoze hranice mezi chybou a nechybou je u zavodniho jezdeni neuveritelne krehka. Takze, rozhodnou-li dva ze tri sportovnich komisaru (a klobouk dolu pred tim tretim, jehoz verdikt byl opacny), ze jezdec, ktery predjel, aniz by jakkoliv projevil unfair umysl, neztratil nad svym vozem kontrolu, ale byl "placnut pres zadek" jezdcem predjetym (o jehoz ferovosti ani v nejmensim nepochybuji), jen v duchu sucheho vykladu reguli, ktere, takto vylozeny, jsou nahony vzdaleny realite, mam potrebu se ozvat. Ne proto, ze ten postizeny je clenem naseho team (ostatne i to je moje povinnost), ale proto, abychom se spolecne priblizili realite.... |
8.2.2008 | #2 |
Moderator
Join Date: 25.7.2004
Location: Pelh?imov
Posts: 1 996
|
Hezky napsane, ale vubec netusim o cem je ten konec.
__________________
I used to live for speed. Now iRace. www.nfinityesports.eu |
9.2.2008 | #3 | |
LFS Guru
Join Date: 15.4.2006
Location: P?erov
Posts: 1 507
|
Quote:
I kdyby dotycny jezdec nebyl jak si rekl placnut po zadku tak zpusob predjeti dostava v realu stop n go jestli ne neco horsiho, protoze predjizdet nebo skracovat si trat s umyslel ziskat pozici je zakazano Myslim si ze tato porizena fotografie mluvi za vse: http://stahuj.united-games.cz/~faketarget/stopa.jpg rozhodne se nejedna o zavodni stopu. Podobneho manevru jeste slabsiho charakteru jsem byl svedkem pri predlonskych WTCC v brne a provinily jezdec (uz si nepamatuji kdo byli akteri) dostal trest, pri tom se nikoho nedotknul, ale nabyl mozna neumyslne lepsi pozici (skratil si zatacku) proti pravidlum a to ne az tak moc viditelnym zpusobem. Navic si troufam spekulovat ze kdyby nedoslo k narazu onoho jezdce tak dotycny nezvladl rizeni i tak. Zatacka priserne vynasi i za normalnich podminek a to jeste kor se jednalo o prvni kolo zavodu s letmym startem, prvni zatacku a absolutne studenymi pneu. Takze ted me nezbyva nez odkazat na tve velice pekne napsane varianty: 1 varianta = nepripada v uvahu jezdec nebyl lepsi rozdilem tridy dle meho nazoru coz potvrdila i kvalifikace 2 variantou se jezdec neridil protoze trava neni skulinka 3 varianta nestihl ani zabrnkat natoz neco jineho I neumyslne veci se trestaji. Kdyz prejedu duchodce na silnici neumyslne stejne trestu neuniknu. To same plati i v motoristickem sportu. Velice pekny clanek ale nemohl jsem si odpustit reagovat na posledni odstavec a vnest svetlo pro nezasvecene jezdce do tohoto problemu. Protoze tento problem nejde resit obecne bez podkladu. Last edited by Vitr; 9.2.2008 at 16:44. |
|
9.2.2008 | #4 |
Moderator
Join Date: 25.7.2004
Location: Pelh?imov
Posts: 1 996
|
OK
nic to sice nezmeni, ale rozhodl jsem se udelat anketu pro vsechny.
__________________
I used to live for speed. Now iRace. www.nfinityesports.eu Last edited by Agarash; 9.2.2008 at 01:25. |
9.2.2008 | #5 |
Newbie
Join Date: 5.1.2008
Location: Zilina
Posts: 96
|
Toto je dobra prilezitost tu hodit link(5,5 MB) na najnovsi diel Mirzzovej autoskoly v rFactore. Je to nieco o predbiehani, respekte k superom, jazde v prvom kole a pod. Urcite sa to vyplati vypocut najma novacikom a tym horkokrvnejsim jazdcom.
http://killermannvs.ic.cz/mirzza_autoskola.zip |
9.2.2008 | #6 | |
Senior Member
Join Date: 29.12.2006
Posts: 1 096
|
Pedro diky... to je to co na LFS miluji ...
Quote:
A jak tu nedavno bylo nejake video ... mel jsem sen, mel jsem sen. Sen ve kterem se jelo tak, jak to tento ,pro me neznmej pan, povidal ... Nemate dalsi dily jeho autoskoly?
__________________
BabyOnWheels Last edited by BabyOnWheels; 9.2.2008 at 09:48. |
|
9.2.2008 | #7 | |
LFS Guru
Join Date: 29.9.2007
Location: Praha
Posts: 1 749
|
Quote:
|
|
9.2.2008 | #8 |
LFS Guru
Join Date: 29.9.2007
Location: Praha
Posts: 1 749
|
bylo by nejake video na youtube apod. docela by me zajimalo o co presne jde a jedna fotka nic moc zasadniho nepopisuje.
|
9.2.2008 | #9 |
LFS Guru
Join Date: 16.3.2005
Location: Obcov
Posts: 4 425
|
Krasne napsany Pedro, zkusenosti jsou znat(doufam ze na Blackwoodu se poperem podle bodu 3.)
__________________
ESCARGOT Racing Team ?len skup. "W2SX"používám nastavení voz? a se?ízení motocyklu od XEDOX engineering ALSC XRR - 33./SROC - 65./HITSKT - 45./MMHHC XFR - 24./CARDO - 59./ICGTR FXR - 32./PCOŠOC - 90. ALTP1 - 7./ALTP2 - 9./ALTP3 - 11./ALTP4 - 5./ALTP5 - 6./ALTP6 - 7./ALTP7 WTCC - 4./ALTP8 XFR - TBA/FOX CUP - 8./EGT PGTR CUP FXR - 5./EGT WTCC 2009 FXO - 9. |