Czech Live For Speed Zone  

Go Back   Czech Live For Speed Zone > Jiné > Závody a motorismus všeobecn?

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 20.5.2008   #1
JENDAN
LFS Guru

 
JENDAN's Avatar
 
Join Date: 29.9.2007
Location: Praha
Posts: 1 749
Default Meziplyn

Jak delate meziplyn? Primo heel 'n' toe nebo to delate malikovou hranou. Podle me klasickej heel 'n' toe proste v normalnim aute udelat nejde bez upravy pedalu nebo prostoru okolo pedalu.
Zkousel jsem zatim jenom ve Felde a Fabii.
Ve Felde je brzda na me tak akorat tvrda a plyn je v podobne neli stejne urovni jako brzda. Problem je v tom, ze se mi nevejde koleno pod volant, takze nemuzu provest rotaci chodidla o 30°.
U Fabie mam problem, ze brzda je strasne mekka a ostra, takze kdyz chci udelat meziplyn, tak pri kazdem proslapnuti plynu zacnu o dost vice brzdit.
Narazim na sonykovu zpravu v strojich snu.

Jo a jeste ma cenu vubec delat meziplyn s neutralem nebo to je lepsi delat se zmacknutou spojkou?
__________________
N?kte?í lidé tvrdí, že milují Severní smy?ku, bu? lžou, nebo tam nejeli dostate?n? rychle.

16 Jan Širl
JENDAN is offline   Reply With Quote
Old 20.5.2008   #2
zipper
LFS Guru

 
zipper's Avatar
 
Join Date: 10.9.2005
Location: Brno
Posts: 1 601
Default

Pleteš trochu dva pojmy do jednoho - prošlápnutí plynu p?i pod?azování (a bržd?ní) a meziplyn. Meziplyn je dnes zbyte?nost, d?íve se použílval pro rozto?ení kole?ek v p?evodovce, tzn tady máš zárove? odpov?? na svou otázku a sice, p?i za?azeném neutrálu, se spojkou bys je nerozto?il. Dnes není t?eba to d?lat.

Prošlápnutí plynu se pak d?lá z d?vodu, aby se ti nezablokovaly kola, až pustíš spojku. Protože v té chvíli se k brzdné síle brzd p?idá motor a to po?ádn?, protože se celej roztá?í do pat?i?ných otá?ek kv?li pod?azení. Tím, že lehce ?ukneš do plynu, tak jej již rozto?íš a zablokování kol nehrozí. Tzn. tady sta?í p?i vyslápnuté spojce, není t?eba neutrál bez spojky. Krom šet?ení spojky ale ani tohle není v?bec t?eba d?lat
__________________
Powerful Motorsport Team
Opera for better browsing
metal4ever, BLDC, last.fm
Core2Duo T7500 2,2GHz, 2GB RAM, ATI mobility radeon HD2600


zipper is offline   Reply With Quote
Old 20.5.2008   #3
JENDAN
LFS Guru

 
JENDAN's Avatar
 
Join Date: 29.9.2007
Location: Praha
Posts: 1 749
Default

no dobre ale co potom znamena heel and toe. Ja mel za to ze to je specificky meziplyn ktery delas do brzdeni kdy toe je palec, kterym brzdis a heel je pata, kterou pridavas plyn.

edit: viz 2:30
EDIT2: tady spojku pousti
__________________
N?kte?í lidé tvrdí, že milují Severní smy?ku, bu? lžou, nebo tam nejeli dostate?n? rychle.

16 Jan Širl

Last edited by JENDAN; 20.5.2008 at 16:32.
JENDAN is offline   Reply With Quote
Old 20.5.2008   #4
Sparco
Member

 
Sparco's Avatar
 
Join Date: 19.2.2008
Location: Praha 4 - Hodkovi?ky
Posts: 143
Default

Quote:
Originally Posted by JENDAN View Post
no dobre ale co potom znamena heel and toe. Ja mel za to ze to je specificky meziplyn ktery delas do brzdeni kdy toe je palec, kterym brzdis a heel je pata, kterou pridavas plyn.

edit: viz 2:30
EDIT2: tady spojku pousti
Heel´n´toe je termin prave pro meziplyny s brzdenim najednou, samotny meziplyn bude asi neco jako "middle gas" : )

Jinak v dnesni dobe to neni zbytecny. Je stale dobry to delat poradne (tim myslim v neutralem) nez to delat napul (jen s vyslapnutou spojkou), i kdyz to uz neni treba (protoze maj dnesni prevodovky synchrony). Radis hladceji, setris synchrony, zaroven eliminujes utrhnuti kol (ktere dosahnes i pouhym proslapnutim plynu, ale bez techto bonusu) a navic treba kdyz potrebujes v kopci jednicku, tak ji tam pichnes, aniz by ses musel zastavit a cpat tam jednicku a cekat, nez tam vleze. A navic podle me neexistuje blazenejsi pocit, nez kdyz se vam povede krasnej meziplyn s hladkym zacvaknutim jak po masle.

Navic nestaci lehce tuknout, ale roztocit motor minimalne na stejny otacky, jaky pravdepodobne nastanou pri naslednem podrazeni. Pokud otacky nevyrovnas dostatecne, tak to auto porad trosku skubne a muze se utrhnout. Chce to trochu cviku na odhadovani otacek, ale s "neutralovym" meziplynem mas jistotu, ze kdyz ti to pekne zapadne, tak si vyrovnal otacky dostatecne a mas jistotu, ze si meziplyn nepodtocil a neutrhnes kola
__________________
Objem ni?ím nenahradíš! A když už není co vrtat, použij kompresor!

Last edited by Sparco; 20.5.2008 at 17:13.
Sparco is offline   Reply With Quote
Old 20.5.2008   #5
Sparco
Member

 
Sparco's Avatar
 
Join Date: 19.2.2008
Location: Praha 4 - Hodkovi?ky
Posts: 143
Default

Jak Jendana znam, zajima ho urcite (protoze to zajima nas oba), jak a ve kterych autech konktretne provadite meziplyn z hlediska:

1) samotneho meziplynu (otazka toho, jak dobre auto reaguje na plyn, jakou ma prevodovku - napr. Fabie je absolutne hloupa)
2) meziplynu + brzdeni (otazka toho, jak prijemne se vam to dela, jaka auta maji dobre rozlozene pedaly a prostor okolo pedalu a kolen - napr. Kadett, Astra a Vectra maji plynovy pedal tak pod urovni brzdy, ze bych meziplyn neudelal ani v kozackach pritelkyne : )
__________________
Objem ni?ím nenahradíš! A když už není co vrtat, použij kompresor!
Sparco is offline   Reply With Quote
Old 20.5.2008   #6
marlin
Regular Member

 
marlin's Avatar
 
Join Date: 1.12.2004
Location: Okrouhlá
Posts: 533
Default

pata - spicka.
Spickou brzdim a patou hamcnu na plyn a podradim.
Ono u Trici to jde vyborne, protze pedaly jsou v jedne rovine a plyn je chycen na zemi, takze je dobre pristupny.
__________________
modelky

klik sem
marlin is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 06:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.