Thread: iRacing
View Single Post
Old 29.9.2013   #619
salik1992
Member

 
salik1992's Avatar
 
Join Date: 30.4.2011
Location: Brno
Posts: 278
Default

Rady a tipy 3 - FOV
FOV = Field of view, ?esky úhel pohledu, je grafické nastavení pro pohled z auta. Je známo, že spousta lidí má fov nastavený špatn?, a? již zám?rn?, ?i ne. Hlavním problémem je, že drtivá v?tšina her/simulátor? ji má továrn? špatn? nastavenou.

Zažitý pohled je, že se na monitoru díváme na obraz, který bychom vid?li, kdybychom v aut? opravdu sed?li. Klasicky na jednom monitoru tak vidíme celý volant, levé zrcátko i vnit?ní zrcátko (FOV 90 až 110). Ano na poježd?ní a seznámení normální pohled. Pokud ale chceme být p?esní, musíme monitor vnímat ne jako zobrazení toho, co bychom vid?li, ale jako okno do virtuálního sv?ta (nazna?en kružnicí).

Pro výpo?et správné úhlu pak lze použít následující vzorec.
D?ležité je opravdu použít ší?ku monitoru ne úhlup?í?ku.

Možné je i použít kalkula?ku v iR v Options->Graphics
Nejnižší hodnota v iR je 45, což používám, ale jako správné mi vychází asi 41.

Když si zkusíte p?ejít z 90 (nebo podobné vysoké hodnoty) na podobn? nízkou, v prvním momentu to bude šok, nebo? budete mít pocit, že nic nevidíte. Pokud se rozhodnete p?ejít na správné nastavení fov, p?i?emž rozdíl je ohromný, zkuste zm?nu po 5 stupních týdn?.

Pro? vlastn? správné fov? Nejd?ležit?jším d?vodem je, že úhly, které uvidíte na monitoru, budou stejné jako v simulovaném sv?t?. To stejné, pouze v menší mí?e, pak platí pro vzdálenosti. K ?emu správný úhel? K mnohem snažšímu trefování apex?. Já jsem za?ínal také na 90, ale nedalo mi to spát, a tak jsem p?ešel na 60, protože v té dob? se mi 45 zdálo nepoužitelné. Po pár kolech jsem najednou zrychlil o 0,5s, jenom díky tomu, že se mi za?alo da?it mnohem lépe trefovat apexy. Po p?l roce jsem p?ešel na 45 a získal další p?l vte?inu. Je možné, že tomu nev??íte, ale je to tak.

Výhodu pak mají majitelé t?í obrazovek. Ti mohou op?t použít kalkula?ku v iR nebo ve výše zmín?ném vzorci nahradit ší?ku monitoru p?ímou vzdáleností vn?jších okraj? krajních obrazovek a vzdálenost k monitoru vzdáleností k této pomyslné ploše. Pokud si v iR správn? nastavíte ší?ku ráme?ku obrazovek (bezel), a zapnete Render screens separately, iR pak vynechá p?i renderování oblast za ráme?kem, takže vám budou obrazy sed?t bez schod?.
Úhel mezi obrazovkami se pak ur?uje následovn?.

Nastavení u jiných sim?:
LFS: WTHITV = What the hell is this value, jako vážn?, hledal jsem, zkoušel jsem, ale nenašel jsem, ?emu to odpovídá, jakou to má mít jednotku, jak je aplikována p?i renderu, nic prost?. Pro stejný zážitek jako 45 v iR mám v LFS 80.
rFactor: Tady jsem slyšel, že místo ší?ky, po?ítají s výškou. Op?t pro stejný pocit požívám 30 (nastaveno ru?n? p?es config soubor)
nkPro: Stejné hodnoty jako iR.
RRRE: N?jaký násobek ?ehosi. Mám pocit, že asi 90, ale nejsem si jistý. Používám 0.5x

Last edited by salik1992; 29.9.2013 at 21:55.
salik1992 is offline   Reply With Quote